بیمارستان ولیعصر تبریز

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
بیمارستان بین‌المللی تبریز
شرکت پزشکان ولیعصر تبریز
Map
جغرافیا
موقعیتتبریز، بزرگراه نیایش، میدان افلاک نما
مختصات۳۸°۰۳′۰۷″شمالی ۴۶°۲۰′۳۲″شرقی / ۳۸٫۰۵۲۰۰۱°شمالی ۴۶٫۳۴۲۳۰۱°شرقی / 38.052001; 46.342301
سازمان
نظام سلامتبخش خصوصی
منابع مالی۱۲۰۰ میلیارد ریال
خدمات
شمار تخت‌ها۳۰۰
تاریخچه
گشایش۱۳۹۱
پیوندها
وبگاه

بیمارستان ولیعصر تبریز یا بیمارستان بین‌المللی تبریز، یک بیمارستان خصوصی در شهر تبریز است. این بیمارستان با ظرفیت ۳۰۰ تخت خواب به عنوان بزرگترین بیمارستان خصوصی ایران شناخته می‌شود.[۱] برای احداث این بیمارستان حدود ۱۲۰۰ میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی هزینه شده است. سهامداران این مجموعه را ۱۳۰ متخصص و فوق تخصص پزشکی تشکیل می‌دهند. شهرام دبیری اسکویی، سهامدار اصلی[۲] و رئیس این بیمارستان است.[۳]

پیشینه[ویرایش]

کار ساخت این بیمارستان از سال ۱۳۸۲ آغاز شده بود؛[۴] اما تا سال ۱۳۸۵ به صورت نیمه کاره رها شد تا این که در این سال توسط «شرکت پزشکان ولیعصر تبریز» در یک مزایده عمومی از شرکت بیمارستانی بانک‌های کشور در زمینی به مساحت ۴۵ هزار مترمربع با زیر بنای ۴۶ هزار مترمربع خریداری شد. پس از خریداری بیمارستان، نقشه‌های آن به روز شد و بخش‌هایی چون آمفی تئاتر، بخش‌های مهم درمانی، پارکینگ و مرکز سرطان به آن اضافه شد. از سال‌های ۸۷ کارهای ساختمانی بیمارستان آغاز شد و در سال ۹۱ بخش سرطان به بهره‌برداری رسید.[۵][۶]

فاز نخست این بیمارستان با ظرفیت ۹۰ تخت خواب در ۱ اسفند ۱۳۹۳ به بهره‌برداری رسید.[۱]

این بیمارستان در اواخر سال ۱۳۹۵ به «بیمارستان ولیعصر تبریز» تغییر نام یافت.[۷]

امکانات[ویرایش]

این بیمارستان، مطابق با آخرین استانداردهای بین‌المللی احداث شده و آمادگی ارائه خدمات به کشورهای همجوار نظیر جمهوری آذربایجان، ترکیه، ارمنستان، عراق، نخجوان و سایر کشورهای آسیایی را دارد. بیمارستان بین‌المللی تبریز دارای بخش‌های ویژه جراحی، بستری، اورژانس، اتاق عمل، رادیولوژی و آزمایشگاه است.

واحد جراحی این بیمارستان دارای ۱۵ اتاق عمل شامل ۱۰ اتاق عمل مرکزی، یک اتاق عمل اورژانس، اتاق IVF و اتاق‌های عمل بخش زنان و زایمان است. گفته می‌شود، اتاق‌های عمل این بیمارستان با توجه به آخرین استانداردهای اروپایی طراحی و در ساخت و تجهیز آن‌ها از آخرین تکنولوژی روز دنیا استفاده شده است. بخش بستری بیمارستان بین‌المللی تبریز دارای دو بخش بستری وی‌آی‌پی و عادی بوده و تمامی اتاق‌های بستری بیماران، تک خوابی و مستقل است. در بخش وی‌آی‌پی، یک سوئیت با دو اتاق برای بیمار و همراه در نظر گرفته شده است.[۳]

جواد خیابانی که در این بیمارستان تحت عمل جراحی قرار گرفته بود، پس از ترخیص، این بیمارستان را «فوق‌العاده عالی» توصیف کرد.[۸] علی دایی نیز پس از بازدیدی که از این بیمارستان داشت، اعلام کرد: «من بیمارستانی در ایران به این شیکی و خوبی و مدرن ندیده بودم.»[۹]

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ «فاز اول بیمارستان بین‌المللی تبریز افتتاح شد». مهر. ۲ اسفند ۱۳۹۳. دریافت‌شده در ۴ آوریل ۲۰۱۷.
  2. «معرفی دکتر شهرام دبیری». شورای اسلامی شهر تبریز. بایگانی‌شده از اصلی در ۴ آوریل ۲۰۱۷. دریافت‌شده در ۴ آوریل ۲۰۱۷.
  3. ۳٫۰ ۳٫۱ «رئیس بیمارستان بین‌المللی تبریز: تعرفه خدمات در بیمارستان بین‌المللی تبریز کمتر از بخش خصوصی است». ایسنا. ۱۹ اسفند ۱۳۹۳. دریافت‌شده در ۴ آوریل ۲۰۱۷.
  4. «معرفی دکتر شهرام دبیری». شورای شهر تبریز. بایگانی‌شده از اصلی در ۴ آوریل ۲۰۱۷. دریافت‌شده در ۴ آوریل ۲۰۱۷.
  5. «انتقال تصاویر عمل جراحی از بیمارستان بین‌المللی تبریز به صورت مستقیم». فارس. ۱۸ شهریور ۱۳۹۱. بایگانی‌شده از اصلی در ۴ آوریل ۲۰۱۷. دریافت‌شده در ۴ آوریل ۲۰۱۷.
  6. «بهره‌برداری از بیمارستان بین‌المللی تبریز در سال آینده». باشگاه خبرنگاران جوان. ۲۰ اسفند ۱۳۹۳. بایگانی‌شده از اصلی در ۴ آوریل ۲۰۱۷. دریافت‌شده در ۴ آوریل ۲۰۱۷.
  7. «روایت دبیری از رقم مالی تفهیم اتهام ۴ عضو شورا تا دوقطبی «بیمارستان بین‌المللی-هتل آذربایجان» / مطرح کنندگان «شامِ شبِ بیمارستان» افرادی زیاده‌طلب‌اند!». دانا. ۹ بهمن ۱۳۹۵. دریافت‌شده در ۴ آوریل ۲۰۱۷.
  8. «جواد خیابانی در گفت‌وگو با فارس در تبریز:تبریز وطن اصلی من است و می‌خواهم در تبریز بمانم/ من افتخار آذربایجان نیستم، آذربایجان است که افتخار من است+ تصاویر». فارس. ۳۰ مهر ۱۳۹۵. بایگانی‌شده از اصلی در ۴ آوریل ۲۰۱۷. دریافت‌شده در ۴ آوریل ۲۰۱۷.
  9. «وقتی دایی از دیدن امکانات یک بیمارستان به وجد آمد». کاپ. ۳۰ بهمن ۱۳۹۵. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۰ فوریه ۲۰۱۷. دریافت‌شده در ۴ آوریل ۲۰۱۷.

پیوند به بیرون[ویرایش]