بیمارستان فریده بهبهانی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
بیمارستان فریده بهبهانی
جغرافیا
موقعیتایران، بهبهان
سازمان
گونهعمومی دولتی
دانشگاه وابستهدانشکده علوم پزشکی بهبهان
خدمات
شمار تخت‌ها۱۴۰
گشایش۱۳۵۷ خورشیدی

بیمارستان فریده بهبهانی واقع در استان خوزستان، شهرستان بهبهان بیمارستانی عمومی و وابسته به دانشکده علوم پزشکی بهبهان با ۱۰۵ تخت ثابت در سال ۱۳۵۷ [۱]شمسی تاسیس شده است، توسط یعقوب بهبهانی از خیران بهبهانی مقیم کشور کویت ساخته و افتتاح شد و به یادبود خواهر ایشان به نام فریده بهبهانی نامگذاری شد. این بیمارستان دارای بخش‌های زنان، NICU، جراحی زنان و زایمان، نوزادان، اتاق عمل، پست پارتوم، زایمان، اورژانس، لیبر و کلیه واحدهای پاراکلینیک و درمانگاه‌های مرتبط می‌باشد.[۲][۳][۴][۵]این بیمارستان چندین سال است که در درجه بندی وزارت بهداشت، "درجه یک عالی" را کسب میکند و جزو تاپ ترین بیمارستانهای خوزستان و جنوب کشور محسوب میشود.

شهرستان بهبهان در حوزه درمان سطح فوق العاده بالایی دارد و بعد از مرکز استان، بدون شک و با اختلاف نسبت به بقیه شهرهای استان، رتبه دوم را داراست و از لحاظ تعداد بیمارستان و مراکز درمانی نسبت به جمعیت، جزو پنج شهر برتر ایران است.

بلوک زایمان تک نفره LDR[ویرایش]

بلوک زایمان طبیعی بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی زنان و زایمان فریده بهبهانی در سال 1395 افتتاح و از آن زمان امکان حضور همسر و همراه آموزش دیده در این بلوک فراهم شده است، گفتنی است که اتاق‌های زایمان LDR اکنون با 5 تخت در حال خدمات دهی به مادران برای زایمان طبیعی می‌باشند.[۶][۷]

منابع[ویرایش]

  1. https://article.tebyan.net/38060/بیمارستان-ها-خوزستان-. پیوند خارجی در |title= وجود دارد (کمک)
  2. «راهنمای بیمارستان‌های خوزستان». معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۵ مارس ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱۲ اسفند ۱۳۹۱.
  3. «آمار بیمارستان‌های کشور». دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت. بایگانی‌شده از اصلی در ۷ آوریل ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۶ بهمن ۱۳۹۱.
  4. «بیمارستان‌ها (خوزستان)». سایت تبیان. ۲۸ اسفند ۱۳۸۵.
  5. «لیست بیمارستان‌ها». ایران درمان-مرجع اطلاعات پزشکان و مراکز درمانی. دریافت‌شده در ۱۲ اسفند ۱۳۹۱.
  6. «افتتاح بخش LDR بیمارستان فریده بهبهانی». وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی.[پیوند مرده]
  7. «امکان حضور همسر و همراه دوره دیده در اتاق‌های تک نفره زایمان طبیعی در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی زنان و زایمان فریده بهبهانی». وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی. ۲۸ آبان ۱۴۰۱.[پیوند مرده]

پیوند به بیرون[ویرایش]