بیمارستان شهید محمدی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
مرکز آموزشی درمانی شهید محمدی
جغرافیا
موقعیتپرچم ایران ایران، شهرستان بندرعباس، شهر بندرعباس
سازمان
گونهآموزشی درمانی
دانشگاه وابستهدانشگاه علوم پزشکی هرمزگان
خدمات
شمار تخت‌ها۴۴۸
گشایش۱۳۵۹ شمسی
پیوندها
وبگاه

بیمارستان فوق‌تخصصی شهید محمدی یک مرکز آموزشی درمانی دولتی در شهر بندرعباس است[۱][۲][۳] که زیرنظر دانشگاه علوم‌پزشکی هرمزگان اداره می‌شود.[۴]

این بیمارستان که زیرمجموعه مجتمع آموزشی، درمانی و پژوهشی پیامبر اعظم است با ۴۴۸ تخت فعال بزرگ‌ترین مجموعه درمانی دولتی در استان هرمزگان محسوب می‌شود[۵][۶][۷] و همواره پذیرای بیماران بسیاری از نقاط مختلف هرمزگان و استان‌های همجوار است.[۷]

این بیمارستان در بلوار جمهوری اسلامی بندرعباس روبروی کوی فرهنگیان قرار گرفته‌است.

تاریخچه[ویرایش]

طرح ابتدایی بیمارستان شهید محمدی در سال ۱۳۴۶ به‌عنوان بیمارستان ۷۰ تختخوابی به تصویب رسید ولی در سال ۱۳۴۷ با تغییر به ۲۲۲ تختخوابی ساخت آن شروع شد و در سال ۱۳۵۹ پس از اتمام بنای ساختمان، آغاز به کار کرد.[۷][۸] این بیمارستان به نام شهید خلبان سرگرد مسعود محمدی نام‌گذاری شده‌است.[۹][۱۰]

بازسازی این بیمارستان طی یک دورهٔ طولانی از سال ۸۳ آغاز شد و پس از طراحی و ساخت اورژانس بیمارستان هماهنگ با نیازهای خاص استان [۱۱] در سال ۹۱ پایان یافت.[۱۲][۱۳]

اورژانس بیمارستان شهید محمدی
مرکز جراحی قلب جرجانی در بیمارستان شهید محمدی
کلینیک پوست بیمارستان شهید محمدی

بخش‌ها[ویرایش]

مرکز شیمی‌درمانی و پرتودرمانی امید[ویرایش]

این مرکز که در سال ۱۳۹۳ راه‌اندازی شده ۱۴ تخت فعال در بخش شیمی‌درمانی دارد و دارای بخش‌های رادیولوژی و انکولوژی (سرطان‌شناسی) نیز هست.[۱۴][۱۵][۱۵]

مرکز فوق‌تخصصی سوانح سوختگی شفا[۱۶][۱۷][ویرایش]

این مرکز که دارای ۳ اتاق عمل، یک اتاق ترمیم جراحی، بخش معاینه، اورژانس، آزمایشگاه و رادیولوژی است در سال ۱۳۹۳ در ساختمانی با زیربنای ۵۸۷۸ مترمربع احداث شده‌است.[۱۸]

بخش‌های بستری[ویرایش]

بخش‌های سرپایی[ویرایش]

بخش‌های پاراکلینیک[ویرایش]

اتاق عمل‌ها[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]

دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان

مجتمع آموزشی، درمانی و پژوهشی پیامبر اعظم

منابع[ویرایش]

  1. «اهداء اعضای بیمار ۲۸ ساله در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس | معاونت اجتماعی وزارت بهداشت». بایگانی‌شده از اصلی در ۲۹ مارس ۲۰۱۹. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۳-۲۹.
  2. «انجام جراحی نادر در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس/خارج کردن تومور 2 کیلویی از ریه زن باردار». خبرگزاری موج. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۳-۲۹.
  3. «اعزام خانم 33 ساله با 40 درصد سوختگی از کیش به بیمارستان فوق تخصصی شهید محمدی بندرعباس». خبرگزاری برنا. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۳-۲۹.
  4. «خبرگزاری فارس - لزوم افزایش تخت‌های ویژه در هرمزگان / ارتقای کیفیت فرایند تریاژ در اورژانس الزامی است». خبرگزاری فارس. ۲۰۱۶-۰۶-۱۲. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۹ مارس ۲۰۱۹. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۳-۲۹.
  5. «رئیس جدید مرکز آموزشی درمانی شهید محمدی بندرعباس معرفی شد». ایسنا | هرمزگان. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۳-۲۹.
  6. «بیمارستان شهید محمدی بندرعباس مقام بیمارستان برتر جشنواره کشوری حاکمیت بالینی کسب کرد». ایسنا | هرمزگان. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۳-۲۹.
  7. ۷٫۰ ۷٫۱ ۷٫۲ «بدهی بیمه‌ها فعالیت مرکز ام آر آی بیمارستان شهید محمدی بندرعباس را مختل کرده‌است». خبرگزاری جمهوری اسلامی. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۳-۲۹.
  8. «تاریخچه بیمارستان». مجتمع آموزشی، درمانی و پژوهشی پیامبر اعظم (ص). بایگانی‌شده از اصلی در ۲۹ مارس ۲۰۱۹. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۳-۲۹.
  9. «گرامیداشت یاد و خاطره شهید مسعود محمدی- بندرعباس». khalijefars.isna.ir. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۳-۲۹.
  10. «تندیس شهید مسعود محمدی ساخته می‌شود». snn.ir. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۳-۲۹.
  11. https://www.magiran.com/article/1470191
  12. «طرح توسعه بیمارستان شهید محمدی بندرعباس افتتاح شد». خبرگزاری جمهوری اسلامی. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۳-۲۹.
  13. «مرکز آموزشی درمانی شهید محمدی بندرعباس به سیستم رادیولوژی دیجیتال مجهز شد». خبرگزاری جمهوری اسلامی. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۳-۲۹.
  14. «مرکز شیمی‌درمانی و پرتودرمانی امید». مجتمع آموزشی، درمانی و پژوهشی پیامبر اعظم (ص). بایگانی‌شده از اصلی در ۲۹ مارس ۲۰۱۹. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۳-۲۹.
  15. ۱۵٫۰ ۱۵٫۱ «مرکز پرتودرمانی بیمارستان شهید محمدی بندرعباس افتتاح شد». ایسنا | هرمزگان. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۳-۲۹.
  16. «مراکز سوانح سوختگی و شیمی‌درمانی در بندرعباس افتتاح شد». خبرگزاری مهر. ۲۰۱۰-۰۴-۱۱. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۳-۲۹.
  17. «وزیر بهداشت وارد هرمزگان شد». خبرگزاری مهر. ۲۰۱۵-۰۱-۲۶. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۳-۲۹.
  18. «مرکز سوانح سوختگی شفا در بندرعباس افتتاح شد». وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۹ مارس ۲۰۱۹. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۳-۲۹.
  19. «مجتمع آموزشی، درمانی و پژوهشی پیامبر اعظم (ص)». shmh.hums.ac.ir. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۹ مارس ۲۰۱۹. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۳-۲۹.
  20. «مجتمع آموزشی، درمانی و پژوهشی پیامبر اعظم (ص)». shmh.hums.ac.ir. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۹ مارس ۲۰۱۹. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۳-۲۹.
  21. «مجتمع آموزشی، درمانی و پژوهشی پیامبر اعظم (ص)». shmh.hums.ac.ir. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۹ مارس ۲۰۱۹. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۳-۲۹.
  22. «مجتمع آموزشی، درمانی و پژوهشی پیامبر اعظم (ص)». shmh.hums.ac.ir. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۹ مارس ۲۰۱۹. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۳-۲۹.
  23. «انجام سه پیوند کلیه در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس». ایسنا | هرمزگان. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۳-۲۹.
  24. ۲۴٫۰ ۲۴٫۱ «ام آر آی و سی تی آنژیو بیمارستان شهیدمحمدی افتتاح شد». خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency. ۲۰۱۶-۰۳-۱۰. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۳-۲۹.
  25. «خبرگزاری فارس - راه‌اندازی چهارمین مرکز تخصصی طب کار کشور در بندرعباس». خبرگزاری فارس. ۲۰۱۶-۰۲-۰۳. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۹ مارس ۲۰۱۹. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۳-۲۹.
  26. ۲۶٫۰ ۲۶٫۱ «افتتاح کلینیک پوست و فیزیوتراپی در بیمارستان شهید محمدی». باشگاه خبرنگاران جوان. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۳-۲۹.
  27. «مرکز تخصصی درمان بیماری‌های پستان در بندرعباس راه‌اندازی شد». خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency. ۲۰۱۷-۱۰-۰۸. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۳-۲۹.