بچه کاراته‌کار (فیلم ۲۰۱۰)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از بچه کاراته (فیلم ۲۰۱۰))
بچه کاراته‌کار
پوستر فیلم در زمان اکران
کارگردانهارالد زوارت
تهیه‌کنندهجری وینتراب
ویل اسمیت
جیدا پینکت اسمیت
جیمز لاسیتر
فیلمنامه‌نویسکریستوفر مورفی
داستانرابرت مارک کامن
بازیگرانجکی چان
جیدن اسمیت
تراجی پی. هنسون
موسیقیجیمز هورنر
فیلم‌بردارراجر پرت
تدوین‌گرجوئل نگرون
توزیع‌کنندهکلمبیا پیکچرز[۱]
تاریخ‌های انتشار
۱۱ ژوئن ۲۰۱۰
مدت زمان
۱۴۰ دقیقه [۲]
کشور ایالات متحده آمریکا
 چین
زبانانگلیسی
ماندارین
هزینهٔ فیلم۴۰ میلیون دلار[۳]
فروش گیشه۳۵۹ میلیون دلار

بچه کاراته‌کار (به انگلیسی: The Karate Kid) یک فیلم درام در سبک هنرهای رزمی محصول سال ۲۰۱۰ به کارگردانی هارالد زوارت با بازی جیدن اسمیت و جکی چان در نقش‌های اصلی. این فیلم در دنیای داستانی مشابه چهار فیلم قبلی بچه کاراته‌کار اتفاق نمی‌افتد، بلکه در عوض بازسازی فیلم اصلی بچه کاراته‌کار (۱۹۸۴) است که مکان آن به چین منتقل شد و هنر رزمی (با وجود عنوان فیلم) از کاراته به کونگ‌فو تغییر کرد.

داستان مربوط به دره پارکر ۱۲ ساله (جیدن اسمیت)، اهل دیترویت، میشیگان است که به همراه مادرش (تاراجی پی. هنسون) به پکن، چین نقل مکان می‌کند و با قلدر محله چنگ (ژنوی وانگ) برخورد می‌کند. او یک متحد بعید در قالب یک مرد تعمیرکار مسن پیدا می‌کند، آقای هان (جکی چان)، استاد کونگ فو که اسرار دفاع شخصی را به او می‌آموزد. فیلمنامه توسط کریستوفر مورفی نوشته شده‌است. موسیقی این فیلم توسط جیمز هورنر ساخته شده‌است. این یک محصول مشترک بین‌المللی بین چین، هنگ کنگ و ایالات متحده است.

فیلمبرداری اصلی در پکن، چین انجام شد و فیلمبرداری در ژوئیه ۲۰۰۹ آغاز شد و در ۱۶ اکتبر به پایان رسید. این فیلم در ۱۱ ژوئن ۲۰۱۰ توسط سونی پیکچرز در سراسر جهان به نمایش درآمد. این فیلم با بودجه ۴۰ میلیون دلاری ۳۵۹ میلیون دلار به دست آورد. دنباله‌ای در دست ساخت است و برای اکران در ۱۳ دسامبر ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده‌است.

موسیقی[ویرایش]

موسیقی اصلی این فیلم، توسط جاستین بیبر و جیدن اسمیت و با نام «هرگز نگو هرگز» اجرا شده‌است.

بازخوردها[ویرایش]

  • در وب سایت جمع‌آوری نقد و بررسی راتن تومیتوز بر اساس ۲۱۱ نقد، امتیاز تأیید ۶۶٪ و میانگین امتیاز ۶٫۱ از ۱۰ را به فیلم می‌دهد.[۴] اجماع منتقدان این سایت می‌گوید: «ممکن است به اندازه نسخه ۱۹۸۴ قدرتمند نباشد، اما کاراته‌کید ۲۰۱۰ به‌روزرسانی شگفت‌انگیز رضایت‌بخشی را در نسخه اصلی ارائه می‌کند».
  • در متاکریتیک، یکی دیگر از مجریان نقد، بر اساس ۳۷ منتقد، میانگین وزنی امتیاز ۶۱ از ۱۰۰ را به فیلم اختصاص داد که نشان‌دهنده «بررسی‌های عموماً مطلوب» است.[۵]
  • تماشاگران در نظرسنجی سینماسکور به فیلم نمره متوسط "A" را در مقیاس A + تا F دادند که بالاترین امتیاز را در میان فرانچایز دارد.[۶]

منابع[ویرایش]

  1. "The Karate Kid". AFI Catalog of Feature Films. Retrieved January 13, 2020.
  2. "THE KARATE KID rated PG by the BBFC". هیئت رده‌بندی سنی فیلم‌های بریتانیا. Archived from the original on 16 July 2010. Retrieved 2010-06-11.
  3. Fritz, Ben (2010-06-10). "Movie projector: 'The Karate Kid' and 'The A-Team' fight it out in battle of the '80s". Los Angeles Times. Tribune Company. Retrieved 2010-06-12.
  4. "The Karate Kid (2010) Movie Reviews, Pictures". Rotten Tomatoes. Flixster. Retrieved July 24, 2010.
  5. "Karate Kid, The reviews at Metacritic.com". Metacritic. CBS. Archived from the original on 7 June 2010. Retrieved July 24, 2010.
  6. Fritz, Ben (June 13, 2010). "The business behind the show". Los Angeles Times. Retrieved April 1, 2015.

پیوند به بیرون[ویرایش]