بچه رئیس (فیلم ۲۰۱۷)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
بچه رئیس
پوستر اکران تئاتر
کارگردانتام مک‌گراث
تهیه‌کنندهرمزی ان نایتو
نویسندهمایکل مک‌کالرز
بر پایهبچه رئیس
اثر مارلا فارزی
بازیگرانالک بالدوین
استیو بوشمی
جیمی کیمل
لیسا کودرو
مایلز باکشی
توبی مگوایر
موسیقیهانس زیمر
استیو مازارو
تدوین‌گرجیمز رایان
شرکت
تولید
توزیع‌کنندهاستودیوهای قرن بیستم
تاریخ‌های انتشار
  • ۱۲ مارس ۲۰۱۷ (۲۰۱۷-0۳-۱۲) (میامی)
  • ۳۱ مارس ۲۰۱۷ (۲۰۱۷-۰۳-۳۱) (ایالات متحده)
مدت زمان
۹۷ دقیقه[۱]
کشورایالات متحده
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۱۲۵ میلیون دلار[۲]
فروش گیشه۵۲۸ میلیون دلار[۳]

بچه رئیس (به انگلیسی: The Boss Baby) یک پویانمایی رایانه‌ای کمدی آمریکایی محصول سال ۲۰۱۷ است که توسط دریم‌ورکس انیمیشن تولید و توسط استودیوهای قرن بیستم توزیع شده است. داستان فیلم برگرفته از کتابی به همین نام نوشته مارلا فارزی است.[۴] این فیلم توسط تام مک‌گراث کارگردانی و توسط مایکل مک‌کالرز نوشته شده است. از صداپیشگان این فیلم می‌توان به الک بالدوین، صداپیشه شخصیت اصلی، استیو بوشمی، جیمی کیمل، لیسا کودرو، مایلز باکشی و توبی مگوایر اشاره کرد. اولین قسمت از فرنچایز بچه رئیس، داستان پسری را دنبال می‌کند که به برادر نوزادش که یک مامور مخفی در جنگ برای عشق بزرگسالان بین نوزادان و سگ‌هاست کمک می‌کند.

نخستین نمایش بچه رئیس در تاریخ ۱۲ مارس ۲۰۱۷ در جشنواره بین‌المللی فیلم میامی بود و سپس در تاریخ ۳۱ مارس در ایالات متحده اکران شد.[۵] این فیلم نقدهای متفاوتی از سوی منتقدان، پس از اکران دریافت کرد، که پویانمایی و صداپیشگی آن را تحسین کردند، اما از طرح پیچیده، سرعت و طنز آن انتقاد کردند. این فیلم در مقابل بودجه ۱۲۵ میلیون دلاری خود، ۵۲۸ میلیون دلار در سراسر جهان فروخت. این فیلم نامزد بهترین پویانمایی بلند در جوایز اسکار، جوایز آنی و گلدن گلوبشد.

مجموعه‌ای تلویزیونی بر اساس این فیلم به نام بچه رئیس: بازگشت به کار توسط نتفلیکس در تاریخ ۶ آوریل ۲۰۱۸ به نمایش درآمد. دنباله‌ای برای این فیلم با نام بچه رئیس: کسب‌وکار خانوادگی در تاریخ ۲ ژوئیه ۲۰۲۱ در سینماها و بر روی پیکاک منتشر شد. یک مجموعه تلویزیونی دیگر به نام بچه رئیس: بازگشت به گهواره توسط نتفلیکس در تاریخ ۱۹ می ۲۰۲۲ به نمایش درآمد.

داستان[ویرایش]

داستان در مورد خانواده‌ای سه نفره است که با ورود بچه‌ای عجیب و غریب (که از طرف شرکت مخفی "کودک شرکت" فرستاده شده و وظیفه دارد که عشق مردم به بچه ها را افزایش دهد) به خانه‌شان اتفاقات زیادی رخ می‌دهد و پسر بزرگ می فهمد که بچه کوچک می تواند حرف بزند و راه برود؛ در‌حالی‌ که خانواده انگشت اتهام خود را به‌ سوی پسر بزرگترشان نشانه می‌روند و او را حسود می‌خوانند. طولی نمی‌کشد که اوضاع عوض می‌شود و این دو برادر چاره‌ای ندارند جز اینکه در مقابل خطری که خانواده را تهدید می‌کند با هم متحد شوند؛ زیرا "فرانسیس فرانسیس" می‌خواهد با استفاده از محلول مخصوصِ شیری که می تواند مانع رشد بچه ها شود و از بچه رئیس دزدیده‌ است توله سگ‌های بانمک و نامیرا تولید کرده تا عشق مردم به بچه‌ها را کم کند.

صداپیشگان[ویرایش]

تولید[ویرایش]

در ۱۲ ژوئن ۲۰۱۴ دریم‌ورکس انیمیشن خبر ساخت این انیمیشن را داد و افزود که قرار است در ۱۸ مارس ۲۰۱۶ اکران شود. تاریخ اکران انیمیشن چندین بار تغییر کرد تا اینکه در ژوئن ۲۰۱۶ تاریخ قطعی اکران ۳۱ مارس ۲۰۱۷ تعیین شد.

مایلز بکشی که پسر Gina Shay از تولیدکنندگان دریم‌ورکس انیمیشن و نوه رالف بکشی است در این پویانمایی به‌جای پسر هفت ساله‌ای به نام تیم تمپلتون حرف می‌زند. او ده سال بیشتر ندارد و این اولین صداپیشگی او محسوب می‌شود.

موسیقی[ویرایش]

موسیقی این فیلم توسط هانس زیمر به همراهٔ استیو مازارو جیکوب کولیر و دیگر هنرمندان تولید شد. موسیقی متن این فیلم توسط کمپانی یونیورسال پیکچرز منتشر شد.

منابع[ویرایش]

  1. «بچهٔ رئیس». ۹ مارس ۲۰۱۷. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۳ ژوئیه ۲۰۲۰.
  2. http://www.imdb.com/title/tt3874544/
  3. "The Boss Baby" (به انگلیسی). Box Office Mojo. Retrieved June 6, 2017.
  4. Kit, Borys (September 30, 2014). "Alec Baldwin and Kevin Spacey to Voice Star in DreamWorks Animation's 'Boss Baby'". The Hollywood Reporter. Archived from the original on October 12, 2014. Retrieved October 15, 2014.
  5. McClintock, Pamela (September 18, 2015). "Hugh Jackman's 'Greatest Showman on Earth' Pushed a Year to Christmas 2017". The Hollywood Reporter. Archived from the original on September 30, 2015. Retrieved September 19, 2015.

ویکی‌پدیای انگلیسی

پیوند به بیرون[ویرایش]