بن رود (لاشار)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
بن رود
اطلاعات کلی
کشور ایران
استانسیستان و بلوچستان
شهرستانلاشار
بخشپیپ
دهستانتنگ سرحه
بن رود بر ایران واقع شده‌است
بن رود
۲۶°۴۲′۴۸″شمالی ۵۹°۵۵′۴۵″شرقی / ۲۶٫۷۱۳۳۵۶۸°شمالی ۵۹٫۹۲۹۱۴۲۹°شرقی / 26.7133568; 59.9291429
مردم
جمعیت۳۸۹ نفر (سرشماری ۹۵)
کد آماری۱۸۷۹۴۰

بن رود، روستایی در دهستان تنگ سرحه بخش پیپ شهرستان لاشار در استان سیستان و بلوچستان ایران است.

پیشینه[ویرایش]

روستای بن رود،روستایی با بیش از دو و سه سده قدمت و خیلی قدیمی تر از روستاهای اطراف خود می باشد.

شغل[ویرایش]

این روستا دارای سه نخلستان،که دو تا از آنها قنات و یک چشمه هست مردم روستا جهت تامین نیازهای خود و درامدشان مشغول به کشاورزی، دامداری و صنایع دستی (سوزن دوزی و حصیر بافی) هستند. روستای بن رود از قدمت و جمعیت بالا و پتانسیل های بیشتری نسبت به روستاهای اطراف دارد.

جاذبه های گردشگری[ویرایش]

این روستا دارای جاذبه های طبیعی و گردشگری زیادی می باشد. از جاذبه های طبیعی و گردشگری آن می‌توان از رودخانه های فصلی رخشان، مدهان و پیران خونی که همیشه سرسبز هستند،کوه های بلند علی‌الخصوص کوه سیاه در شمال روستا که دارای حیواناتی نظیر بز کوهی، آهو و دیگر حیواناتی که در این کوه زندگی می‌کنند و نخلستانها و قنات های این روستا نام برد.

و با پیگیری‌های سرکار خانم مبارکی فرماندار انقلابی و بومی شهرستان لاشار و ریاست محترم اداره راه و ترابری شهرستان ان شاءالله به زودی در سال ۱۴۰۱ جاده‌ی روستا از مسیر گسک به بن‌رود بازگشایی خواهد شد و با همکاری دیگر مسولان توانمند و پیگیری های مستمر فرماندار انقلابی در آینده‌ای نه چندان دور شاهد پیشرفت‌های مختلفی در شهرستان لاشار علی‌الخصوص روستاهای عشایری خواهیم بود.

جمعیت[ویرایش]

بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ ، جمعیت این روستا برابر با ۳۸۹ نفر (۸۳ خانوار) بوده‌است.[۱]

منابع[ویرایش]

  1. «درگاه ملی آمار > سرشماری عمومی نفوس و مسکن > نتایج سرشماری > جمعیت به تفکیک تقسیمات کشوری سال 1395». www.amar.org.ir. دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۰۷-۰۹.