بن ویلیامز

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از بنجامین ویلیامز)
بن ویلیامز
نام اصلی بنجامین جان ویلیامز
زاده ۱۴ آوریل ۱۹۷۷
 استرالیا کانبرا
پیشه دیگر داوری

بنجامین جان ویلیامز (زادهٔ ۱۴ آوریل ۱۹۷۷ در کانبرا) داور فوتبال اهل استرالیا است او همچنین یک دبیر دبیرستانی در استرالیا می‌باشد.

وی از سال ۲۰۰۵ وارد لیست فیفا شد و تاکنون رقابت‌هایی از جمله مقدماتی جام جهانی، جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۱، جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ و بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ قضاوت کرده‌است.

سوابق جنجال‌برانگیز[ویرایش]

  • وی در بازی‌های آسیایی سال ۲۰۱۰ میلادی که در گوانجو کشور چین برگزار می‌شد، در بازی دو تیم مالزی در مقابل چین، ۷ کارت زرد و ۳ کارت قرمز نشان داد که تمامی این کارت‌ها به بازیکنان تیم مهمان (مالزی) نشان‌داده‌شد، در نهایت تیم ۸ نفرهٔ مالزی با نتیجهٔ ۳ بر صفر مغلوب تیم ملی میزبان شد.[۱]
  • در جام ملت‌های آسیا سال ۲۰۱۵، او با نشان دادن کارت زرد دوم در دقیقه ۴۳ بازی به بازیکن تیم ملی کشور ایران، سبب شد تیم ایران در حالیکه در مقابل تیم عراق یک بر هیچ جلو می‌بود در نهایت این بازی را تا پایان ده نفره در مقابل عراق بازی کند، نتیجهٔ نهایی این بازی حذف تیم ملی ایران از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در کشور استرالیا بود، برخی از کارشناس داوری در ایران، اشتباه داور دیدار ایران و عراق را در اخراج مهرداد پولادی، نابخشودنی دانستند و اظهار کرده‌اند که به نظر آنها، ویلیامز با این اشتباه کار را در ادامه برای خودش سخت کرد.[۲][۳].

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. azuan (2010-11-13). "Asian Games: Malaysia 0 – China 3 Thanks to Ben Williams Red Cards!". AzuanZahdi.com (به انگلیسی). Archived from the original on 15 November 2014. Retrieved 2015-01-30.{{cite web}}: نگهداری یادکرد:تاریخ و سال (link)
  2. saeid (۲۰۱۵-۰۱-۲۳). «به نظر شما علت ناکامی تیم ملی فوتبال ایران چه بود؟». خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency. دریافت‌شده در ۲۰۱۵-۰۱-۳۰.
  3. «نظر کارشناسان داوري فوتبال ايران در مورد قضاوت ويليامز». Navad[90] Sport Newspaper | روزنامه ورزشی 90. بایگانی‌شده از اصلی در ۳۱ ژانویه ۲۰۱۵. دریافت‌شده در ۲۰۱۵-۰۱-۳۰.

پیوند به بیرون[ویرایش]