برج نگار

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
برج نگار
Map
اطلاعات کلی
گونهتجاری و اداری
موقعیت ایران، تهران
آدرسخیابان ولی‌عصر، ۱۰۰ متری شمال میدان ونک، نبش خیابان نگار
ارتفاع از سطح دریا۱۱۴ متر (۳۷۴ فوت)
جزئیات فنی
سیستم سازهاسکلت فولادی
شمار طبقات۳۱
مساحت کل طبقات۴۰۰۰۰ مترمربع
شمار آسانسورهامسافری: ۵ عدد، حمل خودرو: ۱ عدد ،باری : ۱ عدد
اطلاعات دیگر
پارکینگ۷ طبقه، ۲۴۹ خودرو

برج نگار یک برج (ساختمان)برج ۳۱طبقه‌ای با کاربری تجاری و اداری و ششمین ساختمان بلند تهران در شمال شهر تهران است. این برج در خیابان ولی‌عصر، صد متری شمال میدان ونک قرار دارد.[۱][۲]

ساختار و ویژگی‌های سازه[ویرایش]

برج نگار ۱۱۴ متر ارتفاع دارد و دارای ۳۱ طبقه و ۲۲۰ واحد است. این برج در زیربنایی به وسعت ۴۰هزار متر مربع ساخته شده است. سازه برج اسکلت فلزی و با پوشش سقف کامپوزیت است.

سطح کل نمای برج ۱۳۸۰۰ متر مربع بوده که ترکیبی از نمای آلومینیومی به صورت کامپوزیت و شیشه دوجداره است. نمای شیشه ۵۵۰متر مربع بوده و از گاز آرگون بین شیشه‌ها استفاده شده است. استفاده از آلومینیوم موجب کاهش وزن و سبکی سازه نسبت به دیگر مصالح فلزی شده است.

پوشش داخلی واحدها کاغذ دیواری، پوشش کف‌های عمومی سنگ گرانیت و راه‌پله‌ها از جنس سنگ تراورتن است.

یک باند هلی‌کوپتر به مساحت ۱۳۰ متر مربع در بالای برج قرار دارد.

این برج ۷ طبقه پارکینگ با ظرفیت ۲۴۹ خودرو دارد و دارای آسانسوری ویژه حمل اتومبیل از طبقه همکف تا پارکینگ طبقهٔ سوم است.

تعداد ۵ آسانسور مسافری با ظرفیت هزار کیلوگرم (۱۳ نفره) در داخل برج نصب و دو راه پله اضطراری در برج ساخته شده است.

سیستم اینترنت برج از طریق رادیو های مرکزی تامین شده و از بستر شبکه داخلی برای واحد ها قابل بهره برداری میباشد.سیستم گرمایش و سرمایش و آب گرم مورد نیاز از طریق ۲ چیلر جذبی و ۲ دیگ بخار تأمین می‌شود همچنین تأمین برق واحدها به صورت جداگانه و از محل اتاق برق در طبقه اول میسر شده است. هر واحد دارای ۱۰ خط تلفن است.[۲]همه ی واحد ها و آسانسور ها هنگام قطع برق به ژنراتور مرکزی برج متصل هستند.

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. «معرفی مرکز خرید برج نگار». وبگاه تبیان. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۰ دسامبر ۲۰۱۸. دریافت‌شده در ۱۰-۰۱-۱۳۹۵. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازبینی= را بررسی کنید (کمک)
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ الهام علاقه‌بندان (۲۲-۰۲-۱۳۸۶). «نخستین برج تجاری-اداری هوشمند در تهران». دنیای اقتصاد. دریافت‌شده در ۱۰-۰۱-۱۳۹۵. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازبینی=،|تاریخ= را بررسی کنید (کمک)