بحث الگو:لینوکس

Page contents not supported in other languages.
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

خیلی بی‌معنی که ترجمه لغت به لغت از انگلیسی میکنیم ولی نظرات شخصیمون رو وارد ترجمه میکنیم!!! با احترام به نظر بقیه تا زمانی که ترجمه لغت هست، بهتر پایبند به اصل امانت در ترجمه باشیم و عینا همون لغات رو بیاریم! نه اینکه از ترجمه برای نشر علایق شخصیمون سو‌استفاده کنیم. به این ترتیب به نظر میاد که صد در صد باید اسم این الگو به لینوکس برگرده! Sirslacker (بحث) ‏۲۳ ژانویهٔ ۲۰۱۲، ساعت ۱۷:۵۸ (UTC)[پاسخ]

@Sirslacker: درود، من این نظر شما رو از بحث الگو:گنو/لینوکس به اینجا انتقال دادم، تاریخچه الگو:گنو/لینوکس را که نگاه کردم دیدم شما این الگو را به جای انتقال، تغییر مسیر دادید به الگو:لینوکس، شاید این الگو از قبل ساخته شده بوده به خاطر همین تغییر مسیر دادید ولی صفحهٔ بحث رو منتقل/ادغام نکردید که الان ادغامش کردم و تغییر مسیر دادم به اینجا.

من امروز الگو‌های الگو:گنو/لینوکس-خرد و الگو:توزیع گنو/لینوکس-خرد و رده‌های آن‌ها را هم به عناوین بدون "گنو/" منتقل کردم و الان ویکی گنو زدایی شد! :) ویرایشگر-1 (بحث) ‏۱۲ آوریل ۲۰۱۵، ساعت ۰۶:۰۸ (UTC)[پاسخ]

لگوی لینوکس کدامست[ویرایش]

دوست عزیز لطفا قبل از هرگونه واگردانی

  • و در نظر بگیرید: اصول "حفظ امانت" و "صداقت در ترجمه".
  • و در عین حال توجه کنید که:
  • این الگو ترجمه یک‌به‌یک از الگوی پروژه‌ی ویکی‌پدیای‌انگلیسی است و صداقت در ترجمه تبیین میکند که حتی شما دوست گرامی در جهت امیال و علایق شخصی ترجمه‌های با ارزشتان را منحرف نکنید. مترجم قبل ار هرچیز موظف به حفظ امانت نویسنده‌ی اولیه و در مرحله دوم ادای صداقت به خواننده است. لطفا این اصل بنیادین ترجمه را در کارهای خود لحاظ کنید. ترجمه فرصتی برای منحرف کردن در جهت تامین نظرات شخصی نیست! این عمل باورپذیری و حتی حقانیت اندیشه‌ی شما را تضعیف میکند.
  • الگو لینوکس است و لُگوی لینوکس مشخصا و به صورت عام پنگوئن تاکس میباشد. برای یاد‌اوری اگر مدت زیادیست که مدیریت‌های پنجره شما، شما را از واقع سیستم عاملتان دور کرده اند، کافیست runlevel لینوکس خود را به ۳ تغییر دهید ( هرچند بسته به توزیع ممکن است متفاوت باشد) طبیعتا فرصت مشاهده‌ی لگوی لینوکس فراهم اید.
  • دقت کنید که مطابقت موضوعیت و ویکی از بدیهیات نانوشته است. قطعا محفوظ است که در ذیل بحث نامگذاری لینوکس و گنو/لینوکس در بخشی مختص میتوان این مسئله از منظر تاریخی دنبال کرد و در صورت داشتن مستندات موثق این تفاوت را برای کاربر هوشمند لینوکس متذکر شد.
  • لگوی مورد نظر شما هیچگونه کاربرد رسمی و معنایی ندارد، حتی در سیستم‌عامل لینوکس، مورد استفاده قرار نمیگیرد و شناخته شده نیست.
  • دوباره تاکید میکنم، خواهشمند است وقت خود را صرف مطالعه بسیط ویکی‌پدیا چه چیزی نیست ویکی بفرمایید و هرگز اصول "حفظ امانت" و "صداقت در ترجمه" را از نظر بدور نکنید.

با ارزوی موفقیت برای حضرتعالی. Sirslacker (بحث) ‏۲ مهٔ ۲۰۱۲، ساعت ۰۹:۲۶ (UTC)[پاسخ]

لینوکس-لیبره[ویرایش]

دلیل این تغییر چیست؟ ICEAGE (بحث) ‏۱۳ دسامبر ۲۰۱۴، ساعت ۰۰:۴۵ (UTC)[پاسخ]

دلیلش که فکر کنم برات خیلی واضح باشه ... اما واقعا من نه حوصله و نه وقت کلکل باهات رو ندارم ... این هم بیخودی تصحیح کردم، یادم رفته بود ویکیپدیا وبگاه تبلیغ گنو و بابا خیکیه برات بحساب میاد. راحت باش، هرجاش رو میخواهی شخصی کن!

موفق باشی Sirslacker (بحث) ‏۲۲ دسامبر ۲۰۱۴، ساعت ۲۳:۳۲ (UTC)[پاسخ]

شما هم موفق باشی. ICEAGE (بحث) ‏۳۰ دسامبر ۲۰۱۴، ساعت ۰۱:۵۱ (UTC)[پاسخ]