بحث الگو:استان خوزستان

Page contents not supported in other languages.
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

رده:استان خوزستان در این الگو اضافی است، در تمام مقالاتی که این الگو به آن اضافه می‌شود اعم از شهرستان، شهر و ... این رده می‌آید در حالی که وجود رده:شهرهای استان خوزستان یا رده:شهرستان‌های استان خوزستان کافی است.مازیار پری‌زاده ۲۳:۰۳، ۱۳ ژوئن ۲۰۰۷ (UTC)

دلیل تغییر عکس[ویرایش]

دلیل برای تغییر عکس الگو و حذف عکس پل دزفول را ذکر کنید لطفا.در صورت ذکر نشدن عکس پل باستانی دزفول که قدمتی هزاران و صد درصد بیشتر از سد دز دارد را دوباره قرار میدهم.o manfi ‏۲۲ سپتامبر ۲۰۱۰، ساعت ۱۴:۴۰ (UTC)[پاسخ]

مرتبط[ویرایش]

خبرگزاری ایرنا: http://www.irna.ir/fa/News/80503396/parseek/parseek

تاریخ خبر: 28/10/1391 | ساعت: 13:19

باتصویب دولت/13 شهر جدید به خوزستان اضافه شد اهواز- دولت با توجه به بافت جغرافیایی استان خوزستان و با هدف توزیع بهینه و عادلانه خدمات، با ایجاد 13 شهر جدید در استان خوزستان موافقت کرد. [باتصویب دولت/13 شهر جدید به خوزستان اضافه شد]

بنا به همین گزارش همچنین دهستان‌های اسماعیله جنوبی، عنبر، ذیلایی، جره، ماماتین، رستم آباد، سه تلون، دربسیه و بخش‌های اسماعیله، غیزانیه، میان آب، عنبر، رود زرد، سلطان آباد، دارخوین ایجاد می‌شود.

هیات وزیران بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد ماده 13 قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری مصوب سال 1362 تصویب کرد، در بخش مرکزی، روستاهای الهایی و قلعه سحر با یکدیگر ادغام و به شهر تبدیل شده و به عنوان شهر الهایی نام گذاری می‌شود.

بر این اساس، روستای گلگیر مرکز بخش گلگیر به شهر تبدیل و به عنوان شهر گلگیر و روستای خروسی جنوبی مرکز بخش خنافره به شهر تبدیل و به عنوان شهر خنافره نام گذاری می‌شود.

همچنین روستای کوت سیدنعیم از توابع بخش مرکزی به شهر تبدیل و به عنوان شهر کوت سیدنعیم شناخته شده و روستای ابوحمیظه از توابع بخش مرکزی نیز به شهر تبدیل و به عنوان شهر ابوحمیظه شناخته می‌شود.

بر اساس مصوبه دولت، روستای منصوریه از توابع بخش مرکزی به شهر تبدیل و به عنوان شهر منصوریه شناخته می‌شود.

همچنین روستای مشهد، مرکز بخش تشان پس از ادغام با روستاهای قاید فتح‌الله، چهاردهی عسکر، چهاردهی سهراب ده ابراهیم، شهرک طالقانی، تل کهنه، آبلش، گلزار و مسیری از توابع همین بخش به شهر تبدیل و به عنوان شهر تشان نام گذاری می‌شود. و دهستان‌های اسماعیله جنوبی، عنبر، ذیلایی، جره، ماماتین، رستم آباد، سه تلون، دربسیه و بخش‌های اسماعیله، غیزانیه، میان آب، عنبر، رود زرد، سلطان آباد، دارخوین ایجاد می‌شود.

بر این اساس، خط مرزی بین شهرستان‌های بندرماهشهر و هندیجان نیز ایجاد می‌شود.

اقوام موجود در استان[ویرایش]

۹۵درصد جمعیت بومی استان عرب ،۳ درصد لر و۲درصد فارس هستند 167.235.241.248 ‏۱۵ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۵۴ (UTC)[پاسخ]

ادیان مذاهب موجود در استان[ویرایش]

100%جمعیت بومی این استان مسلمان هستند و%96 اهل سنت و%4 شیعه هستند 167.235.241.248 ‏۱۵ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۵۷ (UTC)[پاسخ]