بالینت کورپاسی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
بالینت کورپاسی
کورپاسی در سمت چپ
اطلاعات شخصی
نام کاملبالینت کورپاسی
ملیت مجارستان
زاده۳۰ مارس ۱۹۸۷ ‏(۳۷ سال)
استرگم، مجارستان
پیشهورزشکار
قد۱٫۷۰ m (۵ ft ۷ in)
ورزشی
کشور مجارستان
ورزشکشتی فرنگی

بالینت کورپاسی (متولد ۳۰ مارس ۱۹۸۷) کشتی‌گیر فرنگی کار تیم ملی مجارستان است.[۱] وی سابقه حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را دارد.

وی برنده مدال طلا مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۶ و مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۸ و مدال برنز مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۷ و مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۹ شده‌است. همچنین توانست مدال نقره بازی‌های اروپایی ۲۰۱۵ در وزن ۷۱ کیلوگرم را بدست آورد.

مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۷[ویرایش]

کورپاسی در وزن ۷۱ کیلو مسابقات قهرمانی کشتی فرنگی جهان ۲۰۱۷ پاریس حاضر بود که در دورهای اول تا سوم بندیکت پافر از اتریش، لئوس درمولا از اسلوواکی و ابراهیم محمود از مصر را شکست داد اما در نیمه نهایی به دیمیو ژادرایف از قزاقستان شکست خورد و به دیدار رده‌بندی رفت. وی در دیدار رده‌بندی آدام کوراک کشتی‌گیر روسی را شکست داد و مدال برنز وزن ۷۱ کیلوگرم را بدست آورد.[۲]

مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۸[ویرایش]

کورپاسی در وزن ۷۲ کیلو مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۸ بوداپست حاضر بود که پس از غلبه بر طارق عزیز بن عیسی از الجزابر، جویلسون جونیور از برزیل و آیک مناتساکانیان از بلغارستان به فینال رسید. وی در فینال به فرانک اشتبلر از آلمان باخت و به مدال نقره وزن ۷۲ کیلوگرم رسید.[۳]

مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۹[ویرایش]

کورپاسی در وزن ۷۲ کیلوگرم کشتی فرنگی مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۹ نورسلطان حاضر بود که در مسابقه های اول و دوم روسلان تسارف از قرقیزستان و سانان سلیمانوف از آذربایجان را شکست داد اما در نیمه نهایی به ابویزید مانتسیگوف از روسیه باخت و به دیدار رده‌بندی رفت. وی در دیدار رده‌بندی لی جی-یئون از کره جنوبی را شکست داد و مدال برنز وزن ۷۲ کیلوگرم را بدست آورد.

منابع[ویرایش]

  1. «دیتا بانک».
  2. «جدول مسابقات کشتی فرنگی‌جهانی ۲۰۱۷ وزن ۷۱ کیلوگرم».[پیوند مرده]
  3. «جدول مسابقات کشتی فرنگی‌جهانی ۲۰۱۸ وزن ۷۲ کیلوگرم».