بارگذاری

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
Up-looking arrow below a flat surface (a line)
Up-looking arrow over an open box (a hollow long rectangle with the top line removed)
Up-looking arrow inside a circle
سه نماد عمومی برای بارگذاری

بارگذاری (به انگلیسی: Upload) در شبکه‌های رایانه‌ای به‌معنای فرستادن داده‌های الکترونیکی از یک رایانه (مانند یک رایانهٔ محلی) به به یک سامانهٔ دور[پانویس ۱] مانند یک کارساز [پانویس ۲]است تا این سامانه راه دور داده‌ها را در خود ذخیره کند .[۱] [۲]

بارگذاری فایل با استفاده از وبگاه[ویرایش]

در این روش، معمولاً از تارنما یا پروتکل انتقال ابرمتن استفاده می‌شود. امنیت این روش بالاتر بوده بطوریکه امکان گشودن رمز یا مشاهده پیوندهای ارسال شده از منظر نظری صفر می‌باشد. تجربه نشان داده‌است که کاربران با نرم‌افزار‌های تحت ویندوز نسبت به نرم‌افزارهای تحت وب ارتباط راحت‌تری برقرار می‌کنند. در نتیجه روش اول، طبق آمار، همچنان استفاده‌کننده بیشتری دارد.

بارگذاری راه دور[ویرایش]

انتقال داده از یک سامانه دور به یکی دیگر که تحت بازرسی یک سامانه محلی[پانویس ۳] صورت می‌گیرد، بارگذاری راه دور نام دارد.

بارگذاری راه دور توسط بعضی کارسازهای میزبانی پرونده استفاده می‌شود. این روش همچنین زمانی که رایانه محلی سرعت ارتباط پایینی با سامانه‌های دور دارد اما خود سامانه‌ها ارتباط پرسرعتی با هم دارند استفاده می‌شود. بدون استفاده از بارگذاری راه دور، داده‌ها می‌بایست ابتدا در یک میزبان محلی بارگذاری شده و سپس در کارساز میزبان پرونده دور[پانویس ۴] بارگذاری گردد، که هر بار از این کارها با سرعت پایین صورت می‌گیرد.

جستارهای وابسته[ویرایش]

پی‌نوشت[ویرایش]

  1. Remote system
  2. Server
  3. Local system
  4. Remote file hosting server

منابع[ویرایش]

  1. "Upload Definition". techterms.com (به انگلیسی). Archived from the original on 18 May 2019. Retrieved 2017-03-30.
  2. «آپلود کردن فایل گچیست؟». ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹.