باب‌کوک اینترنشنال

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
باب‌کوک اینترنشنال
نوعشرکت سهامی عام
ISINGB0009697037 ویرایش در ویکی‌داده
صنعتخدمات پشتیبانی
بنا نهاده۱۸۹۱
دفتر مرکزیبریتانیا لندن، بریتانیا
مدیر عامل اجراییپیتر راجرز
رئیس هیئت مدیرهمایکل جان ترنر
درآمدافزایش ۴٫۴ £ میلیارد پوند (۲۰۱۹)[۱]
سود خالصافزایش ۱۹۹ £ میلیون پوند (۲۰۱۹)[۱]
تعداد کارکنان۳۵٫۰۰۰ نفر (۲۰۱۹)[۲]
وبگاه

باب‌کوک اینترنشنال (به انگلیسی: Babcock International) شرکت مهندسی بریتانیایی است، که در زمینه طراحی و اجرای زیرساخت‌های امنیتی و نظامی، ساخت تجهیزات دفاعی، مدیریت دارایی‌ها و اجرای پروژه‌های زیست‌محیطی فعالیت می‌کند.

شرکت باب‌کوک در سال ۱۸۹۱ توسط شرکت آمریکایی؛ باب‌کوک اند ویلکاکس تاسیس شد و هم‌اکنون کارخانجات تولیدی آن در اروپا، آفریقا، آمریکای شمالی و استرالیا مستقر می‌باشد و طیف وسیعی از خدمات را به شرکت‌های خصوصی و نهادهای دولتی ارائه می‌دهد و به‌عنوان پیمانکار اصلی وزارت دفاع بریتانیا، نیروی دریایی پادشاهی بریتانیا و شبکه راه‌آهن انگلستان محسوب می‌شود.

شرکت باب‌کوک اینترنشنال در سال ۲۰۱۸ در رتبه ۴۱ از فهرست بزرگترین پیمانکاران صنایع دفاعی جهان قرار گرفت، همچنین در حال حاضر پس از شرکت‌های بی‌ای‌ئی سیستمز و رولز-رویس به‌عنوان سومین تولیدکننده تجهیزات دفاعی بریتانیا شناخته می‌شود.[۳] دفتر مرکزی این شرکت در شهر لندن قرار دارد و بخشی از سهام آن در بازار بورس لندن معامله می‌شود.

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ «Annual Report 2012» (PDF). Babcock International Group. بایگانی‌شده از اصلی (PDF) در ۱۷ اکتبر ۲۰۱۲. دریافت‌شده در ۲۴ ژوئیه ۲۰۱۲.
  2. «about us». Babcock International. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۸ ژوئن ۲۰۱۲. دریافت‌شده در ۲۴ ژوئیه ۲۰۱۲.
  3. «Defense News Top 100 for 2010». Defense News. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۴ ژوئیه ۲۰۱۲. دریافت‌شده در ۲ ژوئن ۲۰۱۲.

پیوند به بیرون[ویرایش]