اچ‌تی‌سی دیزایر آی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
اچ‌تی‌سی دیزایر آی
برنداچ‌تی‌سی
سازندهاچ‌تی‌سی
سریدیزایر
رونمایی۸ اکتبر ۲۰۱۴
وزن۱۵۴ گرم
سامانه روی تراشهکوالکام اسنپ دراگون ۸۰۱
CPUچهار هسته‌ای با کلاک ۲٫۳ گیگاهرتز
GPUادرنو ۳۳۰
باتری۲۴۰۰ میلی‌آمپر
نمایشگر۵٫۲ اینچ
دوربین پشت۱۳ مگاپیکسل
دوربین جلو۱۳ مگاپیکسل
دیگرفلاش دوگانه در جلو و عقب
وبگاه

اچ‌تی‌سی دیزایر آی نام اسمارت فون ویژه سلفی اچ‌تی‌سی است که دوربین بسیار قدرتمندی به جلوی خود دارد. دوربین جلو این گوشی کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد. البته معمولاً اکثر تصاویر سلفی در شبکه‌های اجتماعی قرار می‌گیرند و شبکه‌های اجتماعی هم تا حد زیادی کیفیت عکس را کاهش می‌دهند.

طراحی[ویرایش]

الگوی طراحی این دستگاه از سری وان اچ‌تی‌سی پیروی می‌کند و طراحی فوق‌العاده‌ای دارد. این دستگاه در جلو، لنز دوربینی به بزرگی پشت خود دارد که جهت تصاویر سلفی فوق‌العاده با کیفیت طراحی شده‌است.

همچنین این اسمارت فون ۱۵۴ گرم است.

این دستگاه ضدآب و ضد گرد و غبار است.

دوربین[ویرایش]

این دستگاه، دو دوربین ۱۳ مگاپیکسلی، هم در جلو و هم در عقب خود دارد. هر دو سمت، یک فلاش ال‌ای‌دی دوگانه دارند و همچنین هر دو دوربین، گشادگی F2.0 دارند.

این دوربین می‌تواند با وضوح 1080p اچ‌دی فیلم‌برداری کند.

سخت‌افزار[ویرایش]

این دستگاه با توجه به اینکه پرچمدار نیست، مجهز به چیپ قدرتمند کوالکام اسنپ دراگون ۸۰۱ است که در اکثر پرچم داران ۲۰۱۴ نیز همین چیپ قرار دارد. پردازنده این دستگاه نیز ۴ هسته‌ای و با کلاک ۲٫۳ گیگاهرتز می‌باشد. رم این دستگاه هم ۲ گیگابایت می‌باشد. این دستگاه از میکرواس‌دی تا ۱۲۸ گیگابایت پشتیبانی می‌کند.

نرم‌افزار[ویرایش]

اچ تی سی اندروید نسخه ۵٫۰٫۲ با رابط کاربری Sense 6.55 را برای این گوشی عرضه کرده‌است. قرار است در سال ۲۰۱۶ این گوشی به اندروید نسخه ۶٫۰٫۱ و رابط کاربری Sense 7 بروز رسانی شود.

باتری[ویرایش]

این دستگاه مجهز به یک باتری ۲۴۰۰ میلی‌آمپری است و با اینکه این گوشی نسبت به اندازه صفحه نمایش، باتری با ظرفیت کمی دارد اما دوام باتری در استفاده معمولی حدود ۷۰ ساعت است که بسیار عالی است، این دستگاه از قابلیت Quick Charge 2.0 پشتیبانی می‌کند (با این قابلیت گوشی در مدت ۳۰ دقیقه ۶۰ درصد شارژ می‌شود).

صفحه نمایش[ویرایش]

اچ‌تی‌سی دیزایر آی مجهز به صفحه نمایشی ۵٫۲ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ و دانستیه (چگالی تصویر) 424ppi (۴۲۴ پیکسل بر اینچ) و سنسور روشنایی (سنسوری جهت تنظیم روشنایی صفحه نمایش مطابق با نور محیط) است. می‌توان گفت یکی از بهترین صفحه نمایش‌های بازار است و در زیر نور مستقیم خورشید هیچ مشکلی برای نمایش ندارد.

منابع[ویرایش]

مشخصات دیزایر آی