انفجار اوت ۲۰۱۶ کویته

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
انفجار اوت ۲۰۱۶ کویته
بخشی از جنگ شمال غرب پاکستان
محل واقع‌شدن بلوچستان در پاکستان
موقعیتکویته، بلوچستان، پاکستان
تاریخ۸ اوت ۲۰۱۶
گونه حمله
حمله انتحاری
اسلحهتیراندازی، بمبگذاری
کشته‌ها۹۳
زخمی‌ها۱۰۰+
مرتکبان

انفجار اوت ۲۰۱۶ کویته انفجاری است که در کویته پاکستان روی داد که در آن ۹۳ تن کشته و بیش از ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند و دست‌کم ۱۸ نفر از قربانیان این بمب‌گذاری وکیل بودند. حادثه زمانی رخ داد که جمعی از وکلا جسد بلال انور کاسی یک وکیل ارشد را که روز دوشنبه بر اثر شلیک گلوله از سوی افراد ناشناس به قتل رسیده بود، به این بیمارستان آوردند و تجمع گسترده مردم سبب شد تا آمار کشته و زخمی‌ها بالا برود. تعدادی از روزنامه‌نگاران هم که برای پوشش خبری به بیمارستان رفته بودند در میان کشته‌شدگان هستند. در پی این حادثه در تمام بیمارستان‌های کویته حالت اضطراری اعلام شد. به گزارش بی‌بی‌سی، تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است. نواز شریف، نخست وزیر پاکستان با محکوم کردن این حمله گفت که این بمب‌گذاری احتمالاً انتحاری بوده است. نوازشریف گفته است که به هیچ‌کس اجازه داده نمی‌شود که آرامش و ثبات را در این ایالت برهم زند.[۳]

منابع[ویرایش]

ٰ

  1. Shah (8 August 2016). "70 dead as blast hits Quetta Civil Hospital after lawyer's killing". Dawn. Retrieved 8 August 2016.
  2. Correspondent, The Newspaper's Staff (9 August 2016). "Quetta in a daze after massacre". Dawn. Retrieved 9 August 2016.
  3. 200 کشته و زخمی در انفجار کویته پاکستان، جوان آنلاین-کد خبر: 803149 -تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵–۲۰:۴۸ اخطار:کلیه مطالب این سایت متعلق به وب سایت اطلاع‌رسانی جوان بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.