انجمن مدیریت بخش عمومی آمریکا

مختصات: ۳۸°۵۳′۴۸″شمالی ۷۷°۰۱′۴۸″غربی / ۳۸٫۸۹۶۵۶۳۴°شمالی ۷۷٫۰۳۰۱۲۴۹°غربی / 38.8965634; -77.0301249
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
انجمن مدیریت بخش عمومی آمریکا
کوته‌نوشتASPA
تأسیس۱۹۳۹
۳۶–۲۳۴۰۳۰۰
وضعیت حقوقیسازمان ۵۰۱ سازمان ناسودبر
ستادواشینگتن، دی.سی.
مختصات۳۸°۵۳′۴۸″شمالی ۷۷°۰۱′۴۸″غربی / ۳۸٫۸۹۶۵۶۳۴°شمالی ۷۷٫۰۳۰۱۲۴۹°غربی / 38.8965634; -77.0301249
خدماتNational conference; program and service development; membership; and education and training.
Maria P. Aristigueta
William P. Shields Jr.
شرکت‌های تابعهASPA Endowment
درآمد (۲۰۱۳)
$۱٬۵۸۴٬۳۷۴
هزینه‌ها (۲۰۱۳)$۱٬۶۱۳٬۴۲۸
شمار کارکنان (۲۰۱۳)
۱۴
شمار داوطلبان
۲۲
بیانیه مأموریتTo facilitate the exchange of knowledge and results of experience in Public Administration, to encourage administration, to encourage the improvement of public services, and to advance the science, processes, and art of Public Administration.
وبگاه

جامعهٔ آمریکایی برای مدیریت عمومی (انگلیسی: American Society for Public Administration ASPA)، انجمنی حرفه‌ای با حدود ۱۰٬۰۰۰ عضو در ایالات متحده است که به حمایت از کنفرانس‌ها و ارائه خدمات حرفه‌ای در راستای انجام مطالعات پیرامون اجرای سیاست حکومتی، مدیریت عمومی، و در حد کمتر، برنامه‌های جامعهٔ شهروندی می‌پردازد. کنفرانس سالانهٔ این انجمن، رویدادی مهم برای علاقه‌مندان به موضوعات بروکراسی، مدیریت شهری، ارزیابی برنامه، مدیریت عمومی و سایر مباحث مدیریت عمومی از قبیل بودجه‌ریزی و نظریۀ بودجه، برنامه‌ریزی استراتژیک دولت، تجزیه و تحلیل سیاسی، مدیریت پیمان، مدیریت کارکنان، و مباحث دیگر در این راستا محسوب می‌شود.

این انجمن در ۱۹۳۹ و در ارتباط با مدیریت دولت مرکزی و گزارش کمیتۀ براون‌لو تأسیس شد. جامعهٔ آمریکایی برای مدیریت عمومی حامی نشریهٔ بررسی مدیریت عمومی، نشریهٔ مدیریت خدمات سلامت و انسانی، بودجه‌ریزی و مالی عمومی، و سایر نشریه‌های بین‌المللی است که به بیش از ۳۰ حوزه می‌رسد (مانند حوزهٔ اجرا و مدیریت عمومی، حوزهٔ زنان در مدیریت عمومی، حوزهٔ مدیریت محیط زیست و منابع طبیعی، حوزهٔ مدیریت و اجرای دولتی).

منابع[ویرایش]