انجمن آزادی اسلو

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
انجمن آزادی اسلو
کنفرانس مطبوعاتی انجمن آزادی اسلو ۲۰۱۸
بنیان‌گذاری شده۲۰۰۹ (اسلو، نروژ)
شرکت کنندگانثور هالورسسن و گری کاسپارف
پشتیبانبنیاد خیریه سرگئی برین و بنیاد خیریه پیتر
سازمان‌دهندهبنیاد حقوق بشر
وبگاه

انجمن آزادی اسلو (انگلیسی: Oslo Freedom Forum) به مجموعه کنفرانس‌هایی گفته می‌شود که برای اولین بار در ۲۰۰۹ با شعار «به چالش‌کشیدن قدرت» توسط بنیاد حقوق بشر آنهم برای یک بار در نیویورک برگزار شد.[۱] اما از آن سال همه ساله این کنفرانس برگزار می‌گردد. یکی از اهداف اصلی برگزاری این کنفرانس‌ها گردهم آوردن افراد سرشناس، از جمله روسای سابق کشورها، برندگان جایزه صلح نوبل، زندانیان عقیدتی و همچنین سایر شخصیت‌ها، به منظور ایجاد شبکه و تبادل نظر در مورد حقوق بشر و افشای دیکتاتوری‌ها است.

کنفرانس اصلی همه ساله در پایتخت نروژ در اسلو برگزار می‌شود و به‌طور همزمان این رویداد از طریق ماهواره در سان فرانسیسکو و نیویورک و برخی دانشگاه‌های ایالات متحده نیز برگزار می‌شود. سخنرانی‌های کنفرانس به صورت مستقیم پخش می‌شود (پخش زنده) و شامل سخنرانی‌ها و بحث‌های میزگردی است که در مقابل مخاطبان برگزار می‌شود.[۲]

به گفته مجله وایرد، «اگر جنبش جهانی حقوق بشر بخواهد نهاد نمایندگی واحدی از خود ارائه کند، چیزی شبیه به این کنفرانس خواهد بود». حامیان مالی برگزاری این کنفرانس بنیاد خیریه سرگئی برین و بنیاد خیریه پیتر تیل هستند و همچنین کسانی که جان خود را به خطر می‌اندازند تا در این کنفرانس حضور یافته و صحبت کنند و همچنین سیاست‌گذارانی که می‌توانند براساس آنچه از این کنفرانس یادمی‌گیرند به‌آن جامعه عمل پوشانند.[۳] این کنفرانس توسط فعال حقوق بشر ثور هالورسن تأسیس شد.

منابع[ویرایش]

  1. "Official website". Oslo Freedom Forum. Archived from the original on May 15, 2010. Retrieved December 18, 2012.
  2. ""Human Rights Beyond Ideology," about the JTF-funded Oslo Freedom Forum News". John Templeton Foundation. Archived from the original on November 15, 2016. Retrieved December 18, 2012.
  3. Rowan, David (14 May 2012). "Oslo Freedom Forum brings together the global human rights movement". Wired UK. Archived from the original on 19 April 2016. Retrieved 20 May 2012.

پیوند به بیرون[ویرایش]