انتهای خیابان هشتم

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
انتهای خیابان هشتم
کارگردانعلیرضا امینی
تهیه‌کنندهسیدجمال ساداتیان
نویسندهعلیرضا امینی
محمد باغبانی
بازیگرانحامد بهداد
ترانه علیدوستی
صابر ابر
محمدرضا غفاری
مهدی ماهانی
احسان عیوض نژاد
بیتا بیگی
خسرو شهراز
الهه حصاری
فیلم‌بردارمرتضی غفوری
تدوین‌گرمهدی حسینی‌وند
توزیع‌کنندهبشرا فیلم
تاریخ‌های انتشار
۲۵ اسفند ۱۳۹۰
مدت زمان
۹۸ دقیقه
کشورایران
زبانفارسی
فروش گیشه۱٬۰۵۵٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان

انتهای خیابان هشتم پنجمین فیلم سینمایی علیرضا امینی و محصول سال ۱۳۸۹ است.

خلاصه فیلم[ویرایش]

نیلوفر دختری که به همراه نامزدش بهرام طی سه روز به آب و آتش می‌زند تا تنها برادرش را از اعدام نجات دهد، آنها قصد فراهم کردن ۱۰۰ میلیون پول را دارند در حالی که فقط ۳۰ میلیون آن را تهیه کرده‌اند، از طرفی موسی که در اصطبلی مشغول کار و مسابقات زیرزمینی است می‌خواهد مبلغی را برای کمک به نیلوفر تهیه کند و دوستش را نجات دهد، اما این تلاش شکل دیگری به خودش گرفته و منتهی به انتهای خیابان هشتم می‌شود.

بازیگران[ویرایش]

نمایش خانگی[ویرایش]

علی‌رغم تبلیغات مبنی بر پخش در شبکه نمایش خانگی در مرداد ماه سال ۱۳۹۱ سایت ویدئو رسانه کشور عنوان کرد: «فیلم سینمایی انتهای خیابان هشتم شانس ورود به شبکه نمایش خانگی را از دست داد. مراجع عالی نظارتی با فرض انتشار ضمیمه نقد و بررسی اثر، فیلم را مناسب عرضه عمومی تشخیص ندادند.» انتظار می‌رود دلیل این امر خشونت زیاد و به مزایده گذاشتن نیلوفر و خودسوزی بهرام می‌باشد، امری که در زمان اکران حساسیت‌های شدیدی را برانگیخت و سبب شد فیلم با سانسور زیاد اکران شود هرچند این قضیه به راحتی بعدها توسط همین سایت تکذیب شد و در گزارشی آمد: در آخرین روز اداری هفته گذشته با صدور پروانه نمایش خانگی ۵ عنوان فیلم و سریال ایرانی، عملاً کار معاونت آثار سینمایی آغاز شد. به موجب این گزارش قسمت ۳۴ سریال قهوه تلخ و فیلم‌های سینمایی؛ انتهای خیابان هشتم، نفرین و درشب عروسی مجوز انتشار در شبکه نمایش خانگی را دریافت کردند.

صحنه‌های سانسور شده در نمایش خانگی[ویرایش]

در انتهای فیلم بهرام خودسوزی می‌کند و پمپ بنزین را منفجر می‌کند که این صحنه به همراه صحنه رفتن نیلوفر به‌روی استیج حراج (تن‌فروشی) سانسور شد.

منابع[ویرایش]

  • ماهنامهٔ فیلم‌نگار، شماره ۹۶، سال نهم، مهر ۱۳۸۹
  • متن نشست خبری (بهمن ۱۳۸۹) تهیه‌کنندهِ فیلم با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی.

پانویس[ویرایش]

  1. «اولین نمایش انتهای خیابان هشتم در سینما «آفریقا»». ایسنا. ۲۰۲۲-۰۱-۲۱.

پیوند به بیرون[ویرایش]