امین آقالاروف

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
امین آقالاروف
اطلاعات پس‌زمینه
نام تولدامین آراز اوغلو آقالاروف
زاده۱۲ دسامبر ۱۹۷۹ ‏(۴۴ سال)
خاستگاهباکو، جمهوری آذربایجان
ژانرجاز، پاپ، جاز همجوشی
پیشه(ها)خواننده، ترانه سرا
سال‌های فعالیت۲۰۰۵–تاکنون
ناشر(ان)موسیقی زعفران بریتانیا
وبگاه

امین آقالاروف (ترکی آذربایجانی: Emin Araz oğlu Ağalarov; زاده ۱۲ سامبر ۱۹۷۹) خواننده و تاجر روس/آذربایجانی که با نام هنری امین فعالیت می‌کند.[۱]

شرح حال[ویرایش]

آقالاروف در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان متولد شد، اما در چهار سالگی، او و خانواده اش به مسکو مهاجرت کردند، جایی که پدرش آراز آقالاروف تجارت زعفران خود را به روسیه منتقل کرد، امین برای اولین بار در روسیه به تحصیل مشغول شد، او بعد از آن در سوئیس و نیوجرسی تحصیل کرد. وی در سال ۲۰۰۱ با مدرک کارشناسی در رشته کسب و کار و مدیریت از دانشگاه نیویورک فارغ التحصیل شد.[۲]

زندگی حرفه‌ای[ویرایش]

علاقه آقالاروف به موسیقی در دبیرستانی در ایالات متحده آغاز شد. پس از فارغ التحصیل شدن از دبیرستان او به روسیه بازگشت، و از سال ۲۰۰۵ به صورت رسمی فعالیت خود را زیر نظر مسلم ماقمایف پیگری کرد.[۳] امین آقالاروف در کنار پدرش به تجارت مشغول بوده و به عنوان مدیر در تجارت زعفران فعال است.[۴] ولی حرفهٔ اصلی وی موسیقی و خوانندگی می‌باشد که به زبان انگلیسی به اجرای موسیقی می‌پردازد.[۵] اولین آلبوم موسیقی امین توانست در بیش از ۱۰۰،۰۰۰ نسخه به فروش برسد.[۶]

آلبوم‌ها[ویرایش]

  • 2006: Still
  • 2007: Incredible
  • 2008: Obsession
  • 2009: Devotion
  • 2010: Wonder
  • 2012: After the Thunder
  • 2014: Amor

زندگی شخصی[ویرایش]

امین آقالاروف فرزند آراز آقالاروف تاجر میلیونر روسی/آذربایجانی هست[۷] که با لیلا علیوا فرزند الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان ازدواج کرد.[۸] این دو زوج دارای یک دوقلوی پسر می‌باشند و در سال ۲۰۱۵ طلاق گرفتند.

منابع[ویرایش]

  1. Популярный азербайджанский певец и композитор Эмин Агаларов 22 июля даст концерт в Лондоне. - Mediafax
  2. "Emin Agalarov: Singing Commercial Director". Luxe Magazine. 19 November 2009. Retrieved 2011-03-10. {{cite web}}: Italic or bold markup not allowed in: |publisher= (help)
  3. «"Emin Ağalarov: "Hər konsertimdə Müslüm Maqomayev mütləq anılacaq" - APA article». بایگانی‌شده از اصلی در ۲ اکتبر ۲۰۱۲. دریافت‌شده در ۲۳ اوت ۲۰۱۳.
  4. «Emin LastFM profile». بایگانی‌شده از اصلی در ۲۰ نوامبر ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۲۳ اوت ۲۰۱۳.
  5. "Мне приятно, что и вторая моя песня заслужила такую высокую оценку"
  6. «Emin Ağalarovun albomu City Beat radiosunda lider oldu». بایگانی‌شده از اصلی در ۲۳ ژانویه ۲۰۱۲. دریافت‌شده در ۲۳ اوت ۲۰۱۳.
  7. Neil Smith (1 March 2011). "Emin: a singer with connections". BBC News. Retrieved 2011-03-11.
  8. Paul Harris (10 March 2011). "Leyla, the champagne connection". Daily Mail. Retrieved 2011-03-11. {{cite web}}: Italic or bold markup not allowed in: |publisher= (help)

پیوند به بیرون[ویرایش]