ایمان الیوت

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از امون الیوت)
ایمان الیوت
زادهٔ۲۹ نوامبر ۱۹۸۳ ‏(۴۰ سال)
سال‌های فعالیت۲۰۰۵–اکنون

ایمان الیوت (انگلیسی: Emun Elliott؛ زاده ۲۹ نوامبر ۱۹۸۳) یک هنرپیشه اسکاتلندی است که برای ایفای نقش دکتر کریستین کینگ در پارادوکس، ریچی در سه نفره، جان موری در بهشت و کنی در فیلم گناه شناخته شده‌است.

الیوت در ادینبرا، اسکاتلند با نام ایمان محمدی به دنیا آمد. پدرش ایرانی‌تبار و مادرش اسکاتلندی است.[۱] او در دادینگستون، پورت‌اوبلو (ادینبرا) بزرگ شد و قبل از شروع تحصیل در ادبیات انگلیسی و فرانسه در دانشگاه آبردین، در مدرسه جورج هریوت تحصیل کرد. او پس از یک سال دانشگاه را رها کرد،[۲] و به آموزش در آکادمی سلطنتی اسکاتلند موسیقی و نمایش رفت.

از فیلم‌های که وی در آن نقش داشته‌است، می‌توان به مرگ سیاه (۲۰۱۰)، مزارع توت فرنگی (۲۰۱۱)، کثافت (۲۰۱۳)، صدف اسکاتلندی (۲۰۱۵)، ۶ روز (۲۰۱۷)، این را به زنبورها بگو (۲۰۱۸) و اولد (۲۰۲۱) اشاره کرد.

منابع[ویرایش]

  1. "North London actor Emun Elliott on why Prometheus is a big deal | Angel Magazine". Archived from the original on 11 November 2012. Retrieved 5 November 2012.
  2. Hendry, Steve (22 November 2009). "Emun Elliot goes from tough squaddie in hit play to scientist in sci-fi drama". Daily Record. Retrieved 2009-12-24.

پیوند به بیرون[ویرایش]