الیزابت سوآن

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از الیزابت سوان)
الیزابت سوآن
شخصیت دزدان دریایی کارائیب
نخستین حضوردزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه
آخرین حضوردزدان دریایی کارائیب: پایان جهان
ایفاگرکیرا نایتلی
(اصلی)
لوسیندا درایزک
(جوان)
اطلاعاتِ درون‌داستانی
جنسیتماده
پیشهمادر
Pirate Captain of the Empress (formerly)
شاه دزدان دریای جنوبی چین
Pirate King
وابستگیانجمن دزدان دریایی (انجمن برادران ولتز)
خانوادهویل ترنر (شوهر)
فهرست شخصیت‌های دزدان دریایی کارائیب (پسر)
ودرو سوآن (پدر, درگذشته)
Mrs. Swann (مادر, درگذشته)
فهرست شخصیت‌های دزدان دریایی کارائیب (father-in-law)
خاستگاهانگلستان
ملیتانگلیسی
دزدان دریایی کارائیبدزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه
دزدان دریایی کارائیب: صندوقچه مرد مرده
دزدان دریایی کارائیب: پایان جهان
دزدان دریایی کارائیب: مردگان حکایت نمی‌کنند

الیزابت سوآن (به انگلیسی: Elizabeth Swann) شخصیتی اصلی در سری فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب است که توسط کیرا نایتلی بازی شده‌است.

شخصیت‌پردازی[ویرایش]

الیزابت سوآن دختر و فرزند فرمانده ودرو سوآن و معشوقه ویل ترنر (با بازی اورلاندو بلوم) است. او در فیلم اول ربوده می‌شود ولی در فیلم دوم حالتی سرسخت به خود گرفته که خود با یک عشق وفادار به‌دنبال ویل می‌رود. در فیلم سوم وی کاپیتان کشتی دزدان دریایی چینی می‌شود.

فیلم اول[ویرایش]

الیزابت سوآن دختر فرماندار «ودر سوآن» در کودکی پسر بچه‌ای به نام «ویل ترنر» را پیدا می‌کند و پدر الیزابت مخارج ویل را تأمین می‌کند. سال‌ها بعد هر چند که او عاشق ویل ترنر است اما مجبور به درخواست پیشنهاد «فرمانده نرینتون» می‌شود. او در طی اتفاقات فیلم به دنبال ویل می‌رود و مدتی را با دزدان دریایی می‌گذراند. او وقتی به بندر پورت رویال بازمی‌گردد جواب نرینتون را رد و با ویل ازدواج می‌کند.

فیلم دوم[ویرایش]

در فیلم صندوق مرد مرده الیزابت و ویل قرار است ازدواج کنند و درست در روز مراسم لرد کاتلر بکت اعلام می‌کند که به فرار جک اسپارو از قانون کمک کرده‌اند و هر دو را بازداشت می‌کند. لرد بکت به ویل می‌گوید تنها راه آزادی آن‌ها آوردن قطب‌نمای جک اسپارو برای اوست. ویل به‌دنبال جک می‌رود و الیزابت هم فرار کرده و با او می‌رود. در پایان فیلم الیزابت جک را به کشتی‌اش می‌بندد تا او و ویل از دست هیولایی که دنبال جک است نجات یابند.

فیلم سوم[ویرایش]

در مجمع رسمی دزدان دریایی (مجمع برادران ولتز) الیزابت و سایر دزدان جک اسپارو را نجات می‌دهند. پس از آن الیزابت پیش کاپیتان سئوفنگ می‌رود. الیزابت در لحظات آخر زندگی فرمانده سئوفنگ به جانشینی وی تعیین می‌شود و به عنوان یک ناخدا وارد مجمع دزدان دریایی می‌شود. او در جنگ نهایی جناح دزدان علیه بکت و دیوی جونز شرکت می‌کند.

اما در پایان او و ویل از هم جدا می‌شوند. ویل کاپیتان کشتی هلندی سرگردان می‌شود و هر ۱۰ سال یکبار می‌تواند الیزابت را ببیند.

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  • نسخه اصلی فیلم
  • اندکی از ویکی‌پدیای انگلیسی