الگو:پویا کنگاوری

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

پويا كنگاوري در ٧ آبان ماه ١٣٦٢ ، در سالروز كوروش در شيراز در خانواده اي فرهنگي - ورزشي ، به دنيا آمد . مادر او نوازندگي را نزد آرميك در سن ١٦ سالگي در تهران آغاز كرد و در نهايت اولين مربي گيتار زن در شيراز بود و اين روند باعث فراگيري ساز گيتار در نوجواني پويا كنگاوري گرديد

 در سن ١٨ سالگي نوازندگي را به صورت جدي نزد سهيل دبيري و سپس محسن مرشد ادامه داد 

در سال ۱۳۸۶ مدير توليد آلبوم موسيقي "عجب دوريم از دريا " به آهنگ سازي محسن مرشد و با تهیه کنندگی و صدای مازیار ظریف صنایعی گردید كه اين آلبوم به صورت فول آكوستيك در استديو پاپ با نوازندگان برجسته كشور از جمله : آندره آرزومانيان ، محسن مرشد ، بابك رياحي پور ، خاچيك باباييان ، ابراهيم لطفي ، اميد حاجيلي ، ايمان جعفري پويان با اشعار يغما گلرويي ضبط شد .

در سال١٣٨٧ به عنوان تدوينگر در شركت فيلمسازي صبانماي شيراز مشغول به فعاليت شد .


همكاري با استاد محمد رضا اسلامي فر مجري با سابقه صدا و سيماي فارس و يادگيري اصول اوليه تدوين و گويندگي و كارگرداني نزد ايشان و كسب مقام هاي مختلف استاني و ساخت فيلم هاي متعدد فرهنگي و تبليغاتي از ديگر افتخارات وي به حساب مي آيد .

با توجه به اشراف بر موسيقي ، تصويربرداري ، گويندگي و تدوين ، تصميم به ساخت مستند به صورت مستقل در سال ١٣٩٠ گرفت و اين آغاز ساخت مستند پر ماجراي " فرش را فقر ميبافد " بود ، كه نگاهي كامل به زندگي و دستبافته هاي عشاير قشقايي استان فارس دارد . ساخت اين مستند هنوز ادامه داشته و موسيقي آن در حال ضبط است .مستند ها وتيزر هاي تبليغاتي زيادي در اين ميان ساخته شد از جمله مستند مهندس شهباز شهبازي ، مستند استاد امين فقيري ، استاد منصور اوجي ، استاد ابوالقاسم فقيري ، مستد هاي تبليغاتي از جمله مستند منطقه ويژه اقتصادي شيراز ، مستند كارخانه نوين افرا ، مستند كارخانه نانوسيز ، مستند نمايشگاه بين المللي استان فارس و از سال ١٣٩٣ كليه تيزر هاي تبليغاتي نمايشگاه بين المللي فارس توسط وي ساخته شده است . يكي از بهترين آثار ساخته شده در سالهاي اخير در زمينه مستند حيات وحش اثريست با نام " شكوه زاكرس " كه با تدوين موزيكال و خاص خود توسط ايشان ، فصلي جديد از تدوين مستند را رونمايي كرده است .