الگو:مختصات در فهرست از ویکی‌داده/توضیحات

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

الگویی برای نمایش مختصات اثر در فهرست‌ها (مثلاً فهرست‌های آثار ملی کشور ایران) با استفاده از ویکی‌داده

استفاده از ویکی‌داده برای تعیین مختصات اثر مزایایی دارد، از جمله اینکه سودش به همهٔ پروژه‌های ویکی‌مدیا (از قبیل ویکی‌پدیای فارسی، انگلیسی، عربی و …) می‌رسد. همچنین، اطلاعات به‌سرعت توسط موتورهای جستجو مثلاً گوگل یا بینگ نمایه شده و در جستجو در سطح وب نمایش داده می‌شود.

استفاده[ویرایش]

الگو فقط یک پارامتر بی‌نام دارد و آن شناسهٔ آیتم ویکی‌دادهٔ اثر است. در صورتی که در P625 (coordinate location) آیتم ویکی‌داده، مختصات اثر ذکر شده باشد، مختصات اثر در ویکی‌پدیا نمایش می‌یابد. گاه لازم است مختصات اثر را خودتان به آیتم ویکی‌داده بیفزایید یا اصلاحش کنید.

برای پیدا کردن شناسهٔ ویکی‌دادهٔ اثر، ساده‌ترین راه‌حل استفاده از نوار کناری مقالهٔ ویکی‌پدیاست. در صورتی که مقالهٔ اثر ساخته نشده‌است یا در آیتم‌های ویکی‌داده تداخل وجود دارد، می‌توان از https://wikidata-todo.toolforge.org/resolver.php نیز استفاده کرد. به این ترتیب که شناسهٔ ثبت اثر را در P1369 (Iranian National Heritage registration number) جست؛ مثلاً برای پیدا کردن آیتم ویکی‌دادهٔ بنای یادبود ملاحسین کاشفی با شمارهٔ ثبت ۳۵۱۶ کافی است در https://wikidata-todo.toolforge.org/resolver.php در قسمت Property نوشت P1369 و در قسمت Value نوشت 3516.

مثال[ویرایش]

{{مختصات در فهرست از ویکی‌داده|Q5892081}} که می‌دهد ۳۶°۱۲′۱۸٫۷″ شمالی ۵۷°۴۱′۵٫۸″ شرقی / ۳۶٫۲۰۵۱۹۴°شمالی ۵۷٫۶۸۴۹۴۴°شرقی / 36.205194; 57.684944 (آرامگاه مشهدی)

Q5892081 شناسهٔ ویکی‌دادهٔ آرامگاه میرزا امین التجار مشهدی است.

برای کاربرد واقعی الگو در مقاله‌های ویکی‌پدیا، فهرست آثار ملی شهرستان سبزوار را ببینید.

تغییرمسیر[ویرایش]

به منظور خلاصه‌نویسی می‌توان از تغییرمسیر {{مفو}} استفاده کرد.

جستارهای وابسته[ویرایش]