گوگل الو

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از الو (نرم‌افزار))
گوگل اٙلو
نماگرفت از نرم‌افزار گوگل الو که ویژگی پاسخ هوشمند را نشان می‌دهد.
توسعه‌دهنده(ها)گوگل
انتشار ابتداییتابستان ۲۰١۶
سیستم‌عاملاندروید، آی‌اواس
گونهپیام‌رسانی فوری
وبگاه

گوگل اٙلو (به انگلیسی: Google Allo) یک نرم‌افزار پیام‌رسانی فوری برای تلفن همراه توسعه یافته به وسیله گوگل است که در ۱۸ می ٢٠١۶ در گوگل آی/او رونمایی شد. این نرم‌افزار در تابستان ٢٠١۶ برای سیستم‌عامل‌های اندروید و آی‌اواس منتشر شد.

ویژگی‌ها[ویرایش]

این نرم‌افزار براساس شماره تلفن کاربر کار خواهد کرد.[۱]

پاسخ ماشینی[ویرایش]

این نرم‌افزار موبایلی برای پاسخ به آخرین پیام فرستاده شده از سوی هموند و براساس تکنولوژی یادگیری ماشینی به شما پیشنهادهایی، در پاسخ به پیام، ارائه می‌نماید که از بین چندین گزینه قابل انتخاب می‌باشند. این ویژگی همچنین می‌تواند براساس آخرین تصویر ارسال شده توسط کاربر یک پاسخ برای شما پیشنهاد نماید. شبیه این ویژگی در نرم‌افزار موبایلی گوگل با نام اینباکس نیز وجود داشت. این ویژگی بر اساس انطباق رفتارهای کاربر، پیشنهادها را ارائه می‌نماید.[۲]

حالت ناشناس[ویرایش]

این حالت یک گزینه قابل انتخاب است که با استفاده از آن می‌توان گزینه‌های گفتگوهای پاک شونده، یادآورهای خصوصی و ارسال پیام به صورت رمزگذاری سرتاسری را انتخاب و فعال نمود.

نجوا/فریاد[ویرایش]

با استفاده از این ویژگی می‌توان شدت صدای یک پیام متنی را افزایش یا کاهش داده و به مخاطب خود انتقال دهند.[۳] - کاربران می‌توانند اندازه پیغام‌های خود را با توجه به حالت‌های احساسی‌شان بزرگ یا کوچک کنند

دستیار گوگل[ویرایش]

یک دستیار مجازی محاوره‌ای است که ارتباط مستقیمی با دستیار گوگل و گوگل ناو دارد و امکانات مربوط به جستجوی صوتی از طریق آن پشتیبانی می‌شود.

نقدها[ویرایش]

به دنبال رونمایی از این اپلیکیشن در گوگل آی/او سال ۲۰۱۶ و با توجه به این که سیستم رمزنگاری سرتاسری در این نرم‌افزار در حالت پیش‌فرض خاموش می‌باشد، مورد انتقاد کارشناسان امنیتی قرار گرفت. به ویژه انتقال تاریخچه پیام کاربران از گوگل تاک (نرم افزار پیشین گوگل) به این نرم افزار به منظور حفظ خط ارتباطی گذشته کاربران، به معنای استفاده از اطلاعات خصوصی کاربران جهت پیشرفت سریع این نرم افزار بود. منتقدان بر این باور هستند که این حالت باعث نفوذ برخی دولت‌ها به حریم خصوصی افراد خواهد شد.[۴][۵] ادوارد اسنودن، افشاگر و پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا، با انتقاد از این نرم‌افزار در صفحه توییتر خود گفت که «تصمیم گوگل برای غیرفعال کردن رمزنگاری رمزگذاری سرتاسری به‌طور پیش‌فرض در اپلیکیشن جدید چت الو خطرناک است، و باعث نا امن شدن آن می‌شود.»[۵][۶]

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. Geuss, Megan (18 May 2016). "Google's Allo and Duo are 2 communication apps based on your phone number". Ars Technica. Condé Nast. Retrieved 22 May 2016.
  2. Orf, Darren. "Allo Is Google's New Super-Powerful Messaging App". Gizmodo (به انگلیسی). Retrieved 2016-05-18.
  3. "Google Debuts A New Texting App You'll Actually Want To Use". The Huffington Post. 2016-05-18. Retrieved 2016-05-18.
  4. خطای یادکرد: خطای یادکرد:برچسب <ref>‎ غیرمجاز؛ متنی برای یادکردهای با نام Greenberg-2016-05-18 وارد نشده است. (صفحهٔ راهنما را مطالعه کنید.).
  5. ۵٫۰ ۵٫۱ Tung, Liam (20 May 2016). "NSA whistleblower Snowden: Google Allo without default encryption is 'dangerous'". ZDNet. CBS Interactive. Retrieved 21 May 2016.
  6. Hackett, Robert (21 May 2016). "Here's Why Privacy Savants Are Blasting Google Allo". Fortune. Time Inc. Retrieved 22 May 2016.