افسانه توشیشان

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
افسانهٔ توشیشان
پوستر فیلم
کارگردانتاکه ایچی سایتو
تهیه‌کنندهیوجی تانو
نویسندهتاکِشی شودو
موسیقینازومی یاماموتو
تاریخ‌های انتشار
۴ دسامبر ۱۹۸۱
مدت زمان
۷۳ دقیقه
کشورژاپن
زبانژاپنی

افسانه توشیشان (به ژاپنی: 杜子春 Toshishun) نام یک انیمهٔ ژاپنی است. این کارتون محصول سال ۱۹۸۱ و به کارگردانی تاکه ایچی سایتو است.

داستان[ویرایش]

توشیشان که در کودکی راهزن ها مادرش بیاکارن را ربوده بودند، سال‌های کودکی‌اش را با همنشینی با کودکان بی خانمان کوچه و خیابان گذراند و بزرگ شد. این افسانهٔ ژاپنی از آنجا آغاز می‌گردد که در مکاشفه‌ای به توشیشان الهام می‌شود که می‌تواند ۳ آرزو کند.

اولین آرزوی او، ثروت بود. پیرمراد به او می‌گوید: امشب موقع غروب آفتاب، جایی که سایه سرت افتاد را حفر کن. با یافتن گنج، او مرد ثروتمندی شد ولی سرمستی از ثروت، خوشگذرانی و غفلت باعث شد ثروت از کف برود. بار دوم او آرزوی قدرت کرد. اما به‌دلیل غرور و توطئه اطرافیان آن هم از دست می‌رود. توشیشان که مال و قدرت را باخته دیگر سرد و گرم روزگار را چشیده، این بار می‌داند که چه بخواهد؛ انسانیت و اراده، آرزویی که برای دست‌یافتن به آن وارد عالمی ترسناک می شود،پیر مراد او را در مسیر سختی قرار می دهد که با گذر از آن روح او پاک می شود، گذر از صخره‌های بلند، مبارزه با دیو، حمله موجودات اهریمی و ... ، در این مسیر شرط مهم این بود که او هر قدر هم تحت فشار قرار بگیرد نباید کلمه ای سخن بگوید، آن مرارت‌ها برای پاک‌کردن توشیشان از تعلقات نفسانی بود. توشیشان در نهایت با یافتن گل‌سر مادرش آرام گرفت، در حالی که روح او پاک شده بود، سرانجام او به مادرش می رسد.

صداپیشگان نسخهٔ فارسی[ویرایش]

منابع[ویرایش]