اصل کشتی نوح

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
اصل کشتی نوح
پوستر فیلم
کارگردانرولاند امریش
تهیه‌کنندهولفگانگ لنگسفلد
هانس وث
پیتر زنک
نویسندهرولاند امریش
بازیگرانریچی مولر
فرانتس بوخریزر
موسیقیهوبرت بارتولوما
فیلم‌برداراگون وردین
تدوین‌گرتامی ویگاند
تاریخ‌های انتشار
  • ۲۲ فوریه ۱۹۸۴ (۱۹۸۴-02-۲۲)
مدت زمان
۱۰۰ دقیقه
کشورآلمان غربی
زبانآلمانی
هزینهٔ فیلم۱٫۲ میلیون مارک آلمان

اصل کشتی نوح (به آلمانی: Das Arche Noah Prinzip) فیلمی در ژانر علمی تخیلی محصول سال ۱۹۸۴ آلمان غربی به نویسندگی و کارگردانی رولاند امریش به عنوان پایان‌نامه او در دانشگاه تلویزیون و فیلم مونیخ است.

در حالی که همکلاسی‌های او معمولاً ۲۰٫۰۰۰ مارک آلمان برای کار نهایی خود جمع‌آوری و خرج می‌کردند، امریش موفق شد بودجه ۱٫۲۰۰٫۰۰۰ مارک (حدود ۶۰۰٫۰۰۰ دلار آمریکا) جمع‌آوری کند.

این فیلم که به صورت رنگی با صدای مونو فیلمبرداری شده‌است، در آلمان غربی امتیاز ۱۲ را دریافت کرده و به ۲۰ کشور جهان فروخته شده‌است. این فیلم به سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ارسال شد.[۱] و به دلیل مهارت فنی و جلوه‌های ویژه مورد تحسین قرار گرفت، اما جایزه‌ای دریافت نکرد.

داستان[ویرایش]

سال ۱۹۹۷ است، و به نظر می‌رسد صلح جهانی فرا رسیده‌است، در حالی که اکثر سلاح‌های کلاسیک کشتار جمعی کنار گذاشته شده‌اند. با این حال، ایستگاه فضایی اروپایی/آمریکایی در حال چرخش به دور زمین است که قادر به کنترل آب و هوا در هر نقطه از سیاره زیرین است. یک پروژه عمرانی ذاتاً، ممکن است به عنوان یک سلاح تهاجمی مورد سوء استفاده قرار گیرد، زیرا می‌تواند به سادگی با ایجاد بلایای طبیعی مانند طوفان و سیل، هر دشمن احتمالی را تخریب کند. ایستگاه فضایی به زودی به نقطه مرکزی افزایش تنش‌های سیاسی بین اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده تبدیل می‌شود. قهرمان اصلی فیلم، بیلی هیز (با بازی ریچی مولر) فضانوردی در ایستگاه را روایت می‌کند که در طول یک طرح مخفی کاری و خرابکاری در تلاش است تا دوست را از دشمن تشخیص دهد.

منابع[ویرایش]

  1. "Berlinale: 1984 Programme". berlinale.de. Archived from the original on 10 July 2019. Retrieved 2010-11-24.

پیوند به بیرون[ویرایش]