اسمش را فریحه گذاشتم

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
اسمش را فریحا گذاشتم
پوستر رسمی مجموعه تلویزیونی فریحا
نام‌های دیگرفریحه
ژانردرام
عاشقانه
نویسندهملیس چیولک
سیرما یانیک
کارگردانباریش یوش
بازیگرانهازال کایا
وحیده پرچین
چاعاتای اولوسوی
جیدا آتش
متین چکمز
دنیز اوگور
سازنده موسیقی متننایل یورتسور
آهنگسازجم تونجر
کشور سازندهترکیه
زبان اصلیترکی استانبولی
شمار فصل‌ها۳
شمار قسمت‌ها۸۰
تولید
تهیه‌کنندهفاتیح اکسوی
تدوین‌گرانگین ازتورک
مدت۱۲۰ دقیقه
تولیدکنندهمد یاپیم
پخش
شبکهٔ اصلیشو تی‌وی
انتشار اولیه۱۴ ژانویه ۲۰۱۱ (۲۰۱۱-01-۱۴) –
۲۹ ژوئن ۲۰۱۲ (۲۰۱۲-06-۲۹)

اسمش را فریحه گذاشتم یا فریحه (به ترکی استانبولی: Adını Feriha Koydum) ساخت کشور ترکیه است که از شبکه شو تی‌وی، از ۱۴ ژانویه ۲۰۱۱ تا ۲۹ ژوئن ۲۰۱۲ در ترکیه پخش می‌شد.[۱][نیازمند منبع] این مجموعه توسط ملیس چیولک و سیرما یانیک نویسندگی شد. این مجموعهٔ تلویزیونی در سال ۹۳ (شمسی)، از شبکه فارسی۱ پخش شد.[۲]

فصل دوم این مجموعه با نام راه امیر ساخته شد که چندان مورد توجه قرار نگرفت.[نیازمند منبع]

خلاصه داستان[ویرایش]

فریحا دختری در یک خانواده فقیر زندگی می‌کند که پدرش سرایدار آپارتمانی در یک محله بالانشین در شهر استانبول است. ماجرا از آنجا آغاز می‌شود که فریحا در دانشگاه قبول می‌شود و با ثروتمندترین و مشهورترین پسر دانشگاه امیر آشنا می‌شود. فریحا شروع به دروغ گفتن می‌کند و عاشق امیر می‌شود و وقتی که دروغ‌های فریحا برملا می‌شود امیر از او متنفر می‌شود و…

علت جدای وحیده پرچین در اواسط سریال[ویرایش]

وحید پرچین بازیگر نقش مادر فریحا که در اواسط فصل دوم به سرطان مبتلا شد از آنجایی که یکی از بازیگران اصلی سریال محسوب می شد سناریو باید جوری پیش می‌رفت که در روند داستان تغییری ایجاد نشود بنابراین او پس از بازی در چند قسمت به همراه پسرش عمر به روستا رفت و این‌گونه از سریال جدا شد و برای درمان اقدام کرد و دیگر که در ادامه سریال حضور نیافت.

علت جدایی هازل کایا بازیگر نقش فریحا[ویرایش]

این سریال پرطرفدار که قرار بود در فصل دوم سریال به پایان برسد به گفته هازل کایا بازیگر نقش فریحا سناریو فینال تا پایان عروسی امیر و فریحا بود ، اما شبکه و تهیه کننده خواستار ادامه سریال شدن از آنجایی که قرداد هازل کایا برای سریال دیگری از قبل بسته شده بود مجبور شد از تیم سریال جدا شود و لطمه بزرگی به این سریال پرطرفدار خورد

سناریوی قسمت های پایانی فصل سوم که ساخته نشد از زبان نویسنده[ویرایش]

در مورد قسمت های پایانی فصل سوم فریحا که با این وجود ساخته نشد سناریست و کارگردان این سریال شفاها در چند جمله بیان نمود بدون انتشار هیچ پخش تصویری فقط با یک گفتمان شفاهی و به صورت خلاصه کتبی توضیح داد

و اما پایان قسمت های پایانی سریال :

در آخر قسمت ساخته شده مادر امیر با صنم خانم بحث می کند و سیلی به صنم می‌زند صنم خانم قطع نخاع می شود و فلج می شود و یاووز او را بحال خودش رها می کند.

بعد از باخبر شدن یاووز از رابطه امیر و گونش بفکر انتقام هست و متوجه می شود که خواهرش گونش از امیر بار دار شده. انگین به صورت غافلگیری امیر را می کشد و امیر کنار قبر فریحا خاک می شود.

کلسوم که تعادل روانی ندارد راهی تيمارستان می شود و پینار و کورای برخلاف انتظار همگان با هم ازدواج می کنند گونش هم پس از 9 ماه فرزند امیر را به دنیا می آورد.

و پایان سریال راه امیر که ادامه فریحا هست با پایانی غمگین به اتمام می رسد (این خلاصه داستان دقیقا صحبت سناریست و کارگردان سریال فریحا بوده که به تصویر کشیده نشده.)

بازیگران[ویرایش]

بازیگر نقش
هازل کایا فریحا
وحیده پرچین زهرا مادر فریحا
چاتای اولوسوی امیر صراف‌اوغلو
متین چکمز رضا پدر فریحا
جیدا آتش هانده ، دوست امیر و کورای
صدف شاهین جانسون ، دوست صمیمی فریحا
یوسف آک‌گون کورای ، دوست صمیمی امیر و هانده
دنیز اوگور صنم مادر خوانده جانسو
ملیح سلچوک محمد برادر فریحا
نشم آکان سحر همسر محمد
باریش کیلیچ لونت
فیضا چی ولک لارا
اوفوک تان آلتون کایا خلیل نامزد فریحا
گلشاه فرینچی اوغلو غنچه دوست صمیمی فریحا

منابع[ویرایش]

  1. http://www.showtvnet.com/. پارامتر |عنوان= یا |title= ناموجود یا خالی (کمک); پیوند خارجی در |وبگاه= وجود دارد (کمک); پارامتر |پیوند= ناموجود یا خالی (کمک)
  2. «فریحه». فارسی۱. بایگانی‌شده از اصلی در ۳۰ نوامبر ۲۰۱۶. دریافت‌شده در ۱۹ فوریه ۲۰۱۸.

پیوند به بیرون[ویرایش]