استووی گریفن

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
استووی گریفن
شخصیت مرد خانواده
نخستین حضور"مرگ سایه‌ای دارد"
پدیدآورست مک‌فارلن
صداپیشهست مک‌فارلن
اطلاعاتِ درون‌داستانی
نام مستعاراستووی، استو
گونهانسان
پیشهدانش‌آموز پیش‌دبستان
خانواده
ملیتایالات متحده آمریکا

استوارت گیلیگان "استووی" گریفن (به انگلیسی: Stewart Gilligan "Stewie" Griffin) یک شخصیت خیالی در مجموعه پویانمایی مرد خانواده می‌باشد. ست مک‌فارلن به جای این شخصیت صحبت می‌کند.

ویژگی‌ها[ویرایش]

یکی از ویژگی‌هایی که این شخصیت را خاص می‌کند، این است که او با این که یک سال بیشتر سن ندارد، اما می‌تواند صحبت کند و به اندازه یک انسان عاقل درک می‌کند. او با لهجه‌ای بریتانیایی صحبت می‌کند. او با مادرش لوییس دشمن است و می‌خواهد هر طور شده او را بکشد و به قول خودش «بر سلطهٔ لوییس روی خودش پایان بدهد». شاید بتوان گفت محبوب‌ترین شخصیت این مجموعه، استووی می‌باشد.

یکی از ویژگی‌های مرد خانواده این است که شخصیت‌های آن بزرگ نمی‌شوند و در طول همهٔ فصل‌ها، سن یکسانی دارند. به غیر از چند شخصیت که دو یا سه سال بزرگتر می‌شوند. استووی هم از اول سریال بزرگ نشده و فقط یک‌بار جشن تولد یک سالگی‌اش در فصل یک برگزار شد. در سال ۲۰۰۵ و در بین فصل‌های ۳ و ۴ مرد خانواده یک فیلم پخش کرد که محوریت آن استووی بود که می‌خواست که یک آدم خوب شود و نام این فیلم «استووی گریفین:داستان ناگفته» بود. استووی همچنین دارای یک برادر ناتنی است که نامش «برتام» است که در یکی از قسمت‌های فصل ۴ به دنیا می‌آید. پدر استووی و برتام یکی است پیتر گریفین ولی مادر برتام یک زن همجنسگرا است.

منابع[ویرایش]

مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «Stewie Griffin». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی، بازبینی‌شده در ۱۴ ژوئن ۲۰۱۱.