استودیوی ۶۶۶

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
استودیوی ۶۶۶
پوستر فیلم
کارگردانبی‌جی مک‌دانل
تهیه‌کننده
فیلمنامه‌نویس
  • جف بوهلر
  • ربکا هیوز
داستاندیو گرول
بازیگران
فیلم‌بردار
  • مایکل دالاتوره
  • اریک لیچ
شرکت
تولید
توزیع‌کنندهاوپن رود فیلمز
تاریخ‌های انتشار
  • ۲۵ فوریه ۲۰۲۲ (۲۰۲۲-۰۲-۲۵)
کشورایالات متحده
زبانانگلیسی
فروش گیشه۲٫۹ میلیون دلار[۱][۲]

استودیوی ۶۶۶ (به انگلیسی: Studio 666) یک فیلم کمدی ترسناک فراطبیعی به کارگردانی بی‌جی مک‌دانل با فیلمنامه‌ای از جف بوهلر و ربکا هیوز بر اساس داستانی از دیو گرول است. گرول در این فیلم در کنار تیلور هاوکینز، نیت مندل، پت اسمیر، کریس شیفلت و رامی جافی، هم گروه‌هایش از فو فایترز و ویتنی کامینگز، لسلی گروسمان، ویل فورته، جنا اورتگا و جف گارلین در این فیلم ظاهر می‌شود.

استودیو ۶۶۶ در تاریخ ۲۵ فوریه ۲۰۲۲ توسط اوپن رود فیلمز در ایالات متحده شد و نقدهای متفاوتی دریافت کرد.

طرح داستان[ویرایش]

در حالی که فو فایترز برای ضبط دهمین آلبوم خود در عمارت انسینو تلاش می‌کند، دیو گرول، رهبر گروه، مجبور می‌شود با نیروهای ماوراء طبیعی داخل خانه مبارزه کند.

بازیگران[ویرایش]

فو فایترز:

علاوه بر این، ویتنی کامینگز، ویل فورته، جف گارلین، لسلی گروسمان، کری کینگ و جنا اورتگا در نقش‌های فاش نشده ظاهر خواهند شد. لایونل ریچی خواننده در نقش خودش ظاهر خواهد شد. مارتی ماتولیس و جیسون تراست در نقش «سرایدار» و «تِک» انتخاب شدند.

تولید[ویرایش]

در نوامبر ۲۰۲۱، گزارش شد که فیلمی با بازی فو فایترز با عنوان استودیوی ۶۶۶ مخفیانه فیلمبرداری شده‌است. این گروه در کنار ویتنی کامینگز، لسلی گروسمان، ویل فورته، جنا اورتگا و جف گارلین به ایفای نقش می‌پردازند. جان رمزی و جیمز آ. روتا تهیه‌کننده فیلم هستند، در حالی که هم گروه‌ها به عنوان تهیه‌کننده اجرایی خدمت می‌کنند. بی جی مک دانل، فیلمساز هچت ۳، این فیلم را کارگردانی کرد و بر اساس فیلمنامه‌ای از جف بولهر و ربکا هیوز و داستانی از دیو گرول ساخته شد.

فیلمبرداری در همان خانه ای انجام شد که گروه آلبوم دارو در نیمه شب را ضبط کرد.[۳] با نزدیک شدن به پایان فیلمبرداری در اوایل سال ۲۰۲۰، تولید به دلیل دنیاگیری کووید-۱۹ در ایالات متحده آمریکا تعطیل شد. ماه‌ها بعد تولید در لس‌آنجلس از سر گرفته شد و یکی از اولین فیلم‌هایی بود که در طول دنیاگیری این کار را انجام داد.[۴] شش روز فیلمبرداری برای پایان فیلم برنامه‌ریزی شده بود، اما با توجه به مقرراتی که برای فیلمبرداری ایمن وضع شده بود، در نهایت سه هفته طول کشید.[۵]

انتشار[ویرایش]

استودیو ۶۶۶ در تاریخ ۲۵ فوریه ۲۰۲۲ توسط اوپن رود فیلمز در سینماها اکران شد.[۶]

بازخورد[ویرایش]

در وبسایت راتن تومیتوز، ٪۵۶ از ۱۲۱ بررسی منتقدین مثبت است و این فیلم میانگینِ امتیاز ۵٫۴/۱۰ را در اختیار دارد. اجماع این وب‌سایت چنین می‌نویسد: «استودیو ۶۶۶ سبک کمدی-ترسناک خود را کاملاً به ۱۱ نمی‌رساند، اما اگر حال و هوای آن را داشته‌باشید، این فیلم سفری فوق‌العاده شاد و سرگرم‌کننده است.»[۷] این فیلم در متاکریتیک، که از میانگین وزنی استفاده می‌کند، بر اساس نظر ۲۶ منتقد امتیاز ۵۰ از ۱۰۰ را کسب کرده که نشان‌گر «نقدهای مختلط یا متوسط» است.[۸]

منابع[ویرایش]

  1. "Studio 666 (2022)". Box Office Mojo. IMDb. Retrieved March 9, 2022.
  2. "Studio 666 (2022)". The Numbers. Nash Information Services, LLC. Retrieved March 9, 2022.
  3. Fleming Jr, Mike (November 8, 2021). "Foo Fighters' Dave Grohl Unveils Horror Comedy Movie Studio 666; Open Road Lands WW Rights For February Theatrical Release". ددلاین هالیوود. Retrieved November 8, 2021.
  4. Scarlett, Elizabeth (December 31, 2021). "Dave Grohl on Foo Fighters' Horror Film Studio 666: "There's No Other Band Stupid Enough To Do This!"". LouderSound.com. Retrieved January 2, 2022.
  5. Lavin, Will (December 31, 2021). "Foo Fighters' Horror Film Studio 666 is "Absolutely Insane" Says Dave Grohl". Nme.com. Retrieved January 2, 2022.
  6. Strauss, Matthew (November 8, 2021). "Foo Fighters Announce New Horror Comedy Movie Studio 666". Pitchfork.com. Retrieved November 8, 2021.
  7. "استودیوی ۶۶۶". راتن تومیتوز. فاندانگو مدیا. Retrieved 15 June 2022. ویرایش در ویکی‌داده
  8. "استودیوی ۶۶۶". Metacritic. Red Ventures. Retrieved 21 June 2022.

پیوند به بیرون[ویرایش]