استرالیا ۳۱–۰ ساموآی آمریکا

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
انتخابی جام جهانی 2002
تاریخ۱۱ آوریل ۲۰۰۱ (۲۰۰۱-04-۱۱)
محل برگزاریورزشگاه بندر کافس استرالیا
داورRonan Leaustic
تماشاگران۳٬۰۰۰

در ۱۱ آوریل ۲۰۰۱ دو تیم ملی فوتبال استرالیا و تیم ملی فوتبال ساموآی آمریکا در قالب مقدماتی جام جهانی فوتبال ۲۰۰۲ به دیدار هم رفتند که این مسابقه در ورزشگاه بندر کافس در استرالیا برگزار شد. ساموای آمریکا یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های جهان بود و از هنگام پیوستن به فیفا در سال ۱۹۹۸ میلادی، تمام بازی‌های رسمی و بین‌المللی خود را باخته بود. قبل از شروع این مسابقه، تیم فوتبال استرالیا در رده‌بندی جهانی فیفا رده 48 را در اختیار داشت در حالی که ساموآی آمریکا در رده ۲۰۳ قرار داشت.

قبل از این مسابقه و در ۲ روز گذشته، استرالیا با نتیجه ۰-۲۲ بر تونگا پیروز شده بود و موفق به شکستن رکورد قبلی برای بیشترین برد در یک مسابقه بین‌المللی شده بود که تا پیش از آن، متعلق به کویت بود. تیم کویت توانسته بود با نتیجه ۰-۲۰ در برابر تیم فوتبال بوتان در سال ۲۰۰۰ به پیروزی رسیده و این رکورد را ثبت نماید. ساموآی آمریکا تا قبل از این مسابقه ۲ باخت دیگر را نیز متحمل شده بود که یکی از آنها باخت ۱۳-۰ در برابر فیجی

رکوردها[ویرایش]

آرچی تامپسون از تیم استرالیا که در این بازی ۱۳ گل زد

در این مسابقه، آرچی تامپسون توانست با زدن ۱۳ گل در این بازی رکورد بیشترین گل زده در یک بازی توسط یک فرد را بشکند و همچنین، طی این مسابقه تیم ملی استرالیا به یک رکورد جهانی دست یافت و موفق شد قاطع‌ترین برد در بین تیم‌های ملی را به دست بیاورد.[۱][۲]

بازیهای زیر به ترتیب در رده‌های بعدی قرار دارند:

جزئیات بازی[ویرایش]

استرالیا ۳۱–۰ ساموای آمریکا
Boutsianis ۱۰'، ۵۰'، ۸۴'
Thompson ۱۲'، ۲۳'، ۲۷'، ۲۹'، ۳۳'
۳۷'، ۴۲'، ۴۵'، ۵۶'، ۶۰'
۶۵'، ۸۵'، ۸۸'
Zdrilic ۱۳'، ۲۱'، ۲۵'، ۳۳'، ۵۸'
۶۶'، ۷۸'، ۸۹'
A. Vidmar ۱۴'، ۸۰'
Popovic ۱۷'، ۱۹'
Colosimo ۵۱'، ۸۱'
De Amicis ۵۵'
Report
Stadium, Coffs Harbour, Australia

پانویس[ویرایش]

  1. Davies, Christopher (11 آوریل 2001). "Australia score 31 without loss in record win" (به انگلیسی). The Telegraph. Retrieved 20 November 2014.
  2. "Finally! After 30 defeats, American Samoa wins" (به انگلیسی). AP Worldstream. 23 نوامبر 2011. Archived from the original on 29 March 2015. Retrieved 20 November 2014.

منابع[ویرایش]