اسب ایسلندی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
اسب ایسلندی
اسب ایسلندی
ویژگی‌هابدن توپر، پوشش سنگین و دو نوع منحصربه‌فرد از گام‌زدن
خاستگاهایسلند
Breed standards
کنفرانس اسب ایسلندی ایالات متحدهBreed standards
انجمن اسب ایسلندی بریتانیاBreed standards

اسب ایسلندی یک نژاد اسب است که در ایسلند پرورش یافته‌است. اگرچه اسب‌ها کوچک هستند، اما گاهی به اندازه اسبچه‌ها هستند، اما بیشتر دفتر ثبتی ایسلندی از آن به عنوان اسب یاد می‌کنند. اسب‌های ایسلندی عمر طولانی و مقاومی دارند. در کشور مادری خود بیماری‌های کمی دارند. قانون ایسلند از واردات اسب به این کشور جلوگیری می‌کند و جانوران صادراتی اجازه بازگشت ندارند. اسب ایسلندی علاوه بر راه رفتن معمولی، یورتمه‌سواری و کانتر/گالوپ که معمولاً توسط دیگر نژادها نشان داده می‌شود، دو نوع راه رفتن را نیز نشان می‌دهد. تنها نژاد اسب در ایسلند، آنها همچنین در سطح بین‌المللی محبوب هستند و جمعیت قابل توجهی در اروپا و آمریکای شمالی وجود دارد. این نژاد هنوز هم برای کارهای سنتی چوپانی در کشور بومی خود و همچنین برای اوقات فراغت، نمایش و مسابقه استفاده می‌شود.

اسب ایسلندی با پوشش تابستانی
A long haired dark horse standing in snow covered grass with mountains in the background
اسب ایسلندی با پوشش سنگین زمستانی

اسب ایسلندی به‌ویژه در اروپای غربی، اسکاندیناوی و آمریکای شمالی محبوب است. حدود ۸۰۰۰۰ اسب‌های ایسلندی در ایسلند (در مقایسه با جمعیت انسانی ۳۱۷۰۰۰ نفر) و حدود ۱۰۰۰۰۰ در خارج از کشور وجود دارند. تقریباً ۵۰۰۰۰ نفر در آلمان هستند که دارای بسیاری از باشگاه‌های سوارکاری فعال و انجمن‌های پرورش نژاد هستند.[۱]

منابع[ویرایش]

  1. "Icelandic Horse". International Museum of the Horse. Kentucky Horse Park. Archived from the original on 2015-05-09. Retrieved May 21, 2012.