ارین بورنت

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ارین بورنت
بورنت در سال ۲۰۰۸
نام هنگام تولدارین ایزابل بورنت
زادهٔ۲ ژوئیهٔ ۱۹۷۶ ‏(۴۷ سال)
ماردلا اسپرینگز، مریلند
ملیتایالات متحده آمریکا
محل تحصیلکالج ویلیامز
پیشهگوینده اخبار، روزنامه‌نگار
سال‌های فعالیت۲۰۰۳–اکنون
نمایندهٔ قانونیCAA
همسر(ها)David Rubulotta (ا. ۲۰۱۲)
فرزندان۲

ارین بورنت (انگلیسی: Erin Burnett؛ زادهٔ ۲ ژوئیهٔ ۱۹۷۶) روزنامه‌نگار و گویندهٔ اخبار اسکاتلندی‌تبار اهل ایالات متحده آمریکا است. وی از سال ۲۰۰۳ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است و سابقه فعالیت او به عنوان مجری و گوینده اخبار در سی‌ان‌بی‌سی، ام‌اس‌ان‌بی‌سی، ان‌بی‌سی و سی‌ان‌ان بوده‌است. او در حال‌حاضر از مشاوران دونالد ترامپ و یکی از اعضای شورای روابط خارجی است.[۱]

بورنت میزبان برنامه ارین بورنت درخارج از جبهه می‌باشد که به صورت زنده اقدام به پخش برنامه از کشورهای مالی، افغانستان، رواندا، امارات متحده عربی و اسرائیل می‌نماید. او همچنین گزارش‌هایی از چین، اوکراین و پاکستان برای این برنامه تهیه کرده‌است.

جو اسکاربرو هنگامیکه شاغل در ان‌بی‌سی بود، به برنت به خاطر کارش در تعدادی از مستندهای فیلمبرداری شده در خارج از ایالات متحده. شامل گزارش‌ها و فیلمبرداری از مستندهایی در داخل لیبی، جمهوری دموکراتیک کنگو، نیجریه، روسیه، امارات متحده عربی، اردن و هند، لقب «سوپراستار بین‌المللی»[۲] را دریافت کرد.

او طی دوران حرفه‌ای به‌طور گسترده بر گزارشگری در خاورمیانه تمرکز داشت و گزارش‌هایی از مصر، ایران، عراق، اسرائیل، لبنان، فلسطین، عربستان سعودی، تونس، ترکیه و یمن، علاوه بر پاکستان ارائه کرده‌است.

برنت در دسامبر ۲۰۱۲، با لئون پانتا وزیر دفاع ایالات متحده در افغانستان مصاحبه کرد.

زندگی شخصی[ویرایش]

برنت برای اولین بار در سال ۲۰۰۳ با مدیر اجرایی دیوید روبولوتا دیدار کرد. روبولوتا قبلاً تاجر کمپانی برادران لهام بود. برت و دیوید در سپتامبر ۲۰۱۱ نامزد کردند. آنها در ۲۱ دسامبر ۲۰۱۲ ازدواج کردند.

در ۲۹ نوامبر ۲۰۱۳، برنت یک پسر به دنیا آورد. او در ۱۸ ژوئیه ۲۰۱۵ یک دختر به دنیا آورد. این زوج در ۲۰ اوت ۲۰۱۸ صاحب فرزند سوم خود که یک پسر بود شدند.

برنت کاتولیک است.

منابع[ویرایش]

  1. "Erin Burnett on judging 'The Apprentice' and working with Donald Trump". SiriusXM. Archived from the original on 10 May 2019. Retrieved May 30, 2018.
  2. "Joe Scarborough on Twitter: "All hail the International Superstar! Erin is the best!!! RT @CNBC We wish Erin Burnett the best and thank her for all her contributions."". Twitter.com. April 29, 2011. Retrieved February 23, 2015.

پیوند به بیرون[ویرایش]