ادوین لندسر

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ادوین لندسر
پرتره از سر فرانسیس گرانت (۱۸۵۲)
نام هنگام تولدادوین هنری لندسر
زادهٔ۷ مارس ۱۸۰۲
لندن
درگذشت۱ اکتبر ۱۸۷۳ (۷۱ سال)
لندن
ملیتپادشاهی متحد بریتانیای کبیر و ایرلند
تحصیلاتآکادمی سلطنتی هنر، لندن، انگلستان
شناخته‌شده براینقاشی، مجسمه‌سازی
کارهای برجستهمرد پیشنهاد می‌کند و خداوند آن را می‌گیرد
جنبشانیمالیر
جایزه(ها)مدال طلای نمایشگاه جهانی ۱۸۵۵، پاریس، فرانسه

ادوین لندسر (انگلیسی: Edwin Landseer; ۷ مارس ۱۸۰۲ – ۱ اکتبر ۱۸۷۳) نقاش، و مجسمه‌ساز اهل پادشاهی متحد بریتانیای کبیر و ایرلند بود. وی همچنین برندهٔ جوایزی همچون پور لی میریت شده‌است. عمده شهرت وی بیشتر به خاطر نقاشی‌هایش از حیوانات و به ویژه اسب‌ها، سگ‌ها و گوزن‌ها می‌باشد. یکی از مهمترین و مشهورترین آثار وی، مجسمه‌های شیر، واقع در میدان ترافالگار می‌باشد.

زندگی[ویرایش]

لندسر در لندن متولد شد. پدر وی یک حکاک با نام جان لندسر بود.[۱] او از همان دوران خردسالی یک کودک نابغه بود و تحت تاثیر چند هنرمند، از جمله پدرش و بنجامین رابرت هیدون، نقاش تاریخ معاصر، تشویق شد تا به تحقیق در زمینهٔ شناخت، بررسی عضلات و ساختار اسکلتی حیوانات بپردازد. پس از آن زندگی لندسر با آکادمی سلطنتی هنر عجین گردید، همان جایی که وی از سن ۱۳ سالگی و در سال ۱۸۱۵، آثار خود را در آنجا به نمایش گذاشت. هنگامی که ۲۴ سال داشت، به عنوان عضو پیوسته برگزیده گردید و ۵ سال بعد و در سال ۱۸۳۱، به عنوان یک فرد آکادمیک شناخته گردید. در سال ۱۸۵۰ لندسر به عنوان شوالیه دست یافت و در سال ۱۸۶۶، پیشنهاد شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را نپذیرفت. لندسر از دههٔ ۳۰ زندگی‌اش به بعد، دچار حملات عصبی می‌گردید و برای باقی عمرش دچار رنج بسیاری گردید که برگرفته از مالیخولیا، افسردگی و پریشانی بودند. اغلب اوقات این بیماری‌ها با مصرف الکل و مواد مخدر تشدید می‌گردیدند.[۲] در چند سال مانده به پایان زندگی این هنرمند، ثبات ذهنی و روحی او پایدار نبود و بنا بر درخواست خانواده‌اش در سال ۱۸۷۲، اعلام گردید که وی دیوانه است.

نگارخانه[ویرایش]

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. A Victorian Salon: Paintings from the Russell-Cotes Art Gallery and Museum. Russell-Cotes Art Gallery in association with Lundl Humphries. 1999. ISBN 0-85331-748-8.
  2. Ormond, Monarch 125

پیوند به بیرون[ویرایش]