ادوبی پریمیر پرو

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از ادوبی پریمایر)
ادوبی پریمیر پرو
Adobe Premiere Pro
توسعه‌دهنده(ها)ادوبی
انتشار ابتدایی۲۰۰۳؛ ۲۱ سال پیش (۲۰۰۳-خطا: زمان نامعتبر}})
انتشار پایدار
2021 (15.0[۱])
۱۰ مارس ۲۰۲۱؛ ۳ سال پیش (۲۰۲۱-10}})[۲]
سیستم‌عاملویندوز 11 SP1 و بالاتر؛ مک‌اواس X و بالاتر[۳]
گونهویرایشگر ویدئو/فیلم
پروانهنرم‌افزار رم 32 برای فوتشاپ و برنامه های طراحی لوگو ... مشروط
وبگاه

ادوبی پریمیر پرو (به انگلیسی: Adobe Premiere Pro) یک نرم‌افزار ویرایش ویدئو از شرکت ادوبی است. این محصول بخشی از استودیو تولید ادوبی می‌باشد و یک مجموعه از نرم‌افزارهای شنیداری و دیداری دیجیتال است.

پریمیر پرو، سخت‌افزارها و نرم‌افزارهایی را به همراه دارد و در بیشتر موارد به عنوان یک بسته به نام OEM به همراه کارت‌های ویرایش ویدئویی مانند Matrox RT.X۲ همراه است. همچنین کارت سخت‌افزاری ویدئویی محبوب پرو وان محصولی از شرکت پیناکل آلمان از پراستفاده و رایج‌ترین اقلام وابسته و هماهنگ با این نرم‌افزار حرفه‌ایست.

پریمیر پرو، یک نسخه دوباره نوشته شده از نرم‌افزار ادوبی پریمیر می‌باشد که در سال ۲۰۰۳ منتشر شد و از زمانیکه دوباره نوشته شد توسط صنعت فیلم و ویدئو مورد قبول واقع شده‌است.Ram32

پریمیر نرم‌افزاری که با نهایت امکانات و تکنولوژی‌ها ویرایشی قدرتمند را برای فیلم‌ها امکان‌پذیر می‌سازد.

اکثر فیلم‌هایی که امروزه ما با نهایت کیفیت و استفاده از انواع تکنولوژی و ویرایشی حرفه‌ای مشاهده می‌کنیم با این محصول ادوبی تدوین شده‌اند. شاید مهم‌ترین خصوصیت را بتوان در این مورد خلاصه نمود که دیگر قرار است از این به بعد ادوبی تنها نسخه‌های ۶۴ بیت برای ادوبی پریمیر ارائه دهد، نه تنها ادوبی پریمیر بلکه افتر افکت هم تنها به صورت ۶۴ بیت عرضه می‌شود؛ این امر هم به این دلیل است که سیستم‌های ۳۲ بیت دیگر توان پردازش‌های سرسام‌آور این دو محصول را ندارند. با این که این نسخه قرار است تنها بر روی سیستم عامل Windows11 ۶۴ بیت نصب شود اما با توجه به بهینه‌سازی‌های انجام شده سرعت عملکرد نرم‌افزار با افزایش چشم‌گیری رو به رو شده و کاربران سیستم عامل ۶۴ بیت پس از نصب این نسخه می‌توانند این افزایش سرعت را به راحتی حس کنند.[۴]آخرین نسخه این نرم‌افزار ۲۰۲۰ نسخه ۱۴ است؛ که در این ورژن قابلیت‌های جدید در بخش Essential Graphics, Auto Reframe، قابلیت افزایش ولوم صدا تا ۱۵ db، پشتیبانی از فرمت‌های جدید (H264, H265 (HEVC),ProRes HDR) برای ویندوز و مک و… افزوده شده‌است.[۵]

پریمیر راش[ویرایش]

ادوبی پریمیر راش (به انگلیسی: Adobe Premiere Rush) اپلیکیشن پریمیر راش ادوبی اپلیکیشن حرفه‌ای ویرایش ویدئو برای سیستم‌عامل آی‌اواس است که نسخهٔ دسکتاپ آن نیز وجود دارد. اولین نکته‌ای که پس از اجرای اپلیکیشن با آن مواجه می‌شوید، صفحهٔ ورود به حساب کاربری است که برای ایران دردسترس نیست و برای ورود به حساب ادوبی باید از نرم‌افزارهای تغییر IP استفاده کنید. البته، یکی از مزیت‌های حساب کاربری این است که پروژه‌هایتان ازطریق فضای ابری از همه‌جا دردسترس خواهند بود.[۶] نمی‌توان در پریمیر راش از پلاگین‌ها استفاده کرد.

پریمیر المنتس[ویرایش]

همان پریمیر پرو اما در سطح کاربران عادی و متوسط قرار گرفته‌است.[۷] همانند پریمیر راش نمی‌توان در پریمیر المنتس از پلاگین‌ها استفاده کرد.

فیلم‌های سرشناسی که در پریمیر پرو ویرایش شده‌اند[ویرایش]

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. "Changelog for Premiere Pro latest version". helpx.adobe.com. Retrieved 10 March 2021.
  2. "Fixed issues in Premiere Pro versions 14.x and 13.1x versions of Premiere Pro". helpx.adobe.com. Retrieved 10 March 2021.
  3. "System requirements". Adobe Premiere Pro system requirements. ادوبی. Retrieved March 25, 2018.
  4. «پریمیر چیست؟ - تکولایف ویژگی‌ها و کاربردهای نرم‌افزار پریمیر». تکولایف. ۲۰۲۱-۰۱-۰۴. دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۰۱-۱۴.
  5. https://helpx.adobe.com/premiere-pro/using/morph-cut.html
  6. «زوم‌اپ: Adobe Premiere Rush CC؛ اپلیکیشن کارآمد ویرایش فیلم». زومیت. ۲۰۱۹-۰۲-۱۵. دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۰۳-۲۹.
  7. «پریمیرپرو Premiere pro بهتره یا پریمیرالمنت Element». www.manisoft.ir. دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۰۴-۱۳.
  8. Charneco, Kathy (November 8, 2012). "Popular switches to Adobe Premiere Pro CS6 for latest Burton Snowboards film-"13"". Pro Video Coalition. Archived from the original on 2 August 2014. Retrieved January 25, 2013.
  9. "Bandito Brothers/Act of Valor: Larger than life" (PDF). ادوبی. February 28, 2012. Archived from the original (PDF) on 5 March 2016. Retrieved 14 July 2018.
  10. "Avatar: the filmmaking future is now" (PDF). ادوبی. January 7, 2010. Archived from the original (PDF) on 29 October 2012. Retrieved 14 July 2018.
  11. ""Deadpool" comes alive with explosive action and dark comedy | Creative Cloud blog by Adobe". Adobe Creative Cloud. Retrieved 2017-01-16.
  12. "David Fincher's new movie shot and post produced at 6K and used 36 TB of SSDs!", RedShark News, August 27, 2014, archived from the original on 14 July 2018, retrieved September 8, 2014
  13. "HUGO: Filmmaking past informs filmmaking future" (PDF). ادوبی. February 28, 2012. Archived from the original (PDF) on 5 March 2016. Retrieved 14 July 2018.
  14. Restuccio, Daniel (ژوئن 1, 2006), "'SUPERMAN RETURNS'", Post, archived from the original on July 6, 2007
  15. "The Social Network: Friends of filmmaking" (PDF). Hollywood, California: Adobe Systems. October 15, 2010. Archived from the original (PDF) on 16 October 2012. Retrieved July 25, 2012.

Premiere Pro

پیوند به بیرون[ویرایش]