ادوارد لو (دزد دریایی)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ادوارد لو
— دزد دریایی —
اسارت لو و همهٔ ملوانانش در طوفانی که ترجیح می‌دادند از بین بروند اثر جی نوکولاس و جیمز باسیر، آویخته بر دیوار موزه ملی دریانوردی لندن در لندن
نام مستعارند لو
نوعدزدی دریایی
تاریخ تولد۱۶۹۰
محل تولدوست‌مینستر
تاریخ فوت1724 (aged ۳۳–۳۴)
محل فوتمارتینیک
سال های فعالیتح.1721–ح.1724
درجهکاپیتان (ناخدا)
پایگاه عملیاتاقیانوس اطلس
کارائیب
فرماندهی
  • ربکا
  • فنسی
  • رز پینک
  • رنجر
  • مری کریسمس

ادوارد لو (انگلیسی: Edward Low؛ 1690 – 1724 (aged ۳۳–۳۴)) اهل پادشاهی بریتانیای کبیر و از دزدان دریایی برجسته و مشهور انگلیسی بود. لو را از برجسته‌ترین دزدان دریایی اواخر دوران طلایی دزدی دریایی به‌شمار می‌آورند. او متولد وست‌مینستر بود که دستبرد و دزدی را از همان سنین کم آغاز نمود. در دوران جوانی به بوستون و ایالت خلیج ماساچوست کوچ نمود. همسر او در اواخر سال ۱۷۱۹ و هنگام وضع‌حمل جان سپرد. دو سال بعد، او در حالی تبدیل به یک دزد دریایی گردید که مناطق نیو انگلند، آزور و کارائیب، محدودهٔ قلمرو وی را تشکیل می‌داد.

لو ناخدای چند کشتی بوده است و معمولاً بر یک ناوگان کوچک مشتمل بر ۳ یا ۴ کشتی فرمان می‌راند. این دزد دریایی و خدمه‌اش در طول فعالیت کوتاه‌مدت خود دست‌کم صد کشتی را تصرف نمودند و تعداد بسیاری از آنها را نیز به آتش کشیدند.[۱] هر چند دوران خدمت وی در قامت دزدی دریایی تنها ۳ سال بود، اما در همین دوران به عنوان یکی از شرورترین و بدنام‌ترین دزدان دریایی شناخته می‌شود. لو همچنین شهرت بسزایی در شکنجهٔ قربانیان، پیش از به قتل رساندن آنها داشت.[۲]

سر آرتور کانن دویل، از ادوارد لو به عنوان فردی وحشی و مستاصل یاد کرده که سرشار از خوی شگفت‌انگیز وحشیگری گروتسک بود.[۳] نیویورک تایمز وی را شکنجه‌گری نامید که روش‌های مورد استفاده‌اش، به وضوح یادآور تاریک ترین روزهای تفتیش عقاید اسپانیایی بود.[۴] شرایط منتج به مرگ لو که در حدود سال ۱۷۲۴ اتفاق افتاد، باعث ایجاد گمانه‌زنی‌های بسیاری گشته است.

آغاز زندگی[ویرایش]

بنا بر اظهارات چارلز جانسن نویسندهٔ کتاب تاریخ عمومی دزدان دریایی، ادوارد لو در سال ۱۶۹۰، در وست مینستر انگلستان متولد شد.[۵] از وی به عنوان فردی متقلب، حیله‌گر، عامی و بی‌سواد یاد شده که سرشار از خوی نزاع و درگیری بود.[۶] لو همچنین در خیابان‌های محدودهٔ زندگی‌اش به وحشیگری شهره بود و خشونت را رواج می‌داد.[۷] در روزگار جوانی، به قماربازی و جیب‌بری اشتغال داشت و با خدمتکاران اشخاص نزدیک به مجلس عوام بریتانیا قاپ‌بازی می‌کرد.[۵]

نگارخانه[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. خطای یادکرد: خطای یادکرد:برچسب <ref>‎ غیرمجاز؛ متنی برای یادکردهای با نام guide وارد نشده است. (صفحهٔ راهنما را مطالعه کنید.).
  2. "London and the Pirates". PortCities. 2004. Retrieved 2007-09-25.
  3. Doyle, Arthur Conan (1900). "III". The Green Flag. Project Gutenberg.
  4. "The "Great" Edward Low: The Most Merciless Pirate Known to Modern Times". The New York Times. 1892-08-14.
  5. ۵٫۰ ۵٫۱ Johnson, Charles (1999) [1742]. "Chap. XIII—Of Captain Edward Low And his Crew". A General History of the Pyrates. Courier Dover. pp. 318–336. ISBN 0-486-40488-9. OCLC 40473801. Some content available on Google Books: [۱].
  6. Ellms, Charles (1837). "The Life of Edward Low.". The Pirates Own Book: Authentic Narratives of the Most Celebrated Sea Robbers. Project Gutenberg.
  7. Dow, George Francis; Edmonds, John Henry (1996) [1923]. "X—Ned Low of Boston and how he became a pirate captain". The Pirates of the New England Coast, 1630–1730. Courier Dover. pp. 141–156. ISBN 0-486-29064-6. OCLC 33246073. Some content available on Google Books: [۲].