اتحاد برای جنبش مردمی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
اتحاد برای جنبش مردمی

Union pour un mouvement populaire
رئیسنیکولا سارکوزی
Vice Presidentناتالی کوسیسکو-موریزت
General Secretaryلوران واکوییز
بنیان‌گذاری۱۷ نوامبر ۲۰۰۲ (۲۰۰۲-11-۱۷)
انحلال و برچینش۳۰ مه ۲۰۱۵ (۲۰۱۵-05-۳۰)
ادغام ازRPR, DL, PPDF
ستاد238, rue de Vaugirard 75015 Paris Cedex ۱۵
اعضای ثبت‌نام کرده  (۲۰۱۴)143,000[نیازمند منبع]
مرام سیاسیNeo-Gaullism
Liberal conservatism
دموکراسی مسیحی
طیف سیاسیراست میانه
وابستگی اروپاییحزب مردم اروپا
وابستگی بین‌المللیCentrist Democrat International,
اتحادیه دموکرات بین‌الملل
گروه پارلمانی اروپاییفراکسیون حزب مردم اروپا
رنگ رسمی    Blue, white, red
وبگاه
"اتحاد برای جنبش مردمی". Archived from the original on 21 May 2015. Retrieved 14 July 2017. {{cite web}}: Unknown parameter |country= ignored (help); Unknown parameter |predecessor= ignored (help); Unknown parameter |successor= ignored (help)

اتحاد برای جنبش مردمی[۱] (Union pour un Mouvement Populaire, UMP) حزب اصلی جناح راست میانه در فرانسه بود. این حزب با ادغام احزاب گوناگون راست‌گرا تحت رهبری رئیس‌جمهور ژاک شیراک در نوامبر ۲۰۰۲ میلادی تأسیس شد. این حزب از نوامبر ۲۰۰۲ تا ماه مه ۲۰۱۵ میلادی بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین حزب در جناح راست فرانسه بود. در ۳۰ ماه مه سال ۲۰۱۵ میلادی، نام این حزب به حزب جمهوری‌خواهان تبدیل شد.

در سال ۲۰۰۷ میلادی، نیکلا سارکوزی نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه بود که در مقابل خانم سگولن رویال در مرحله دوم انتخابات به پیروزی دست یافت. در نتیجه نیکلا سارکوزی برای مدت پنج سال رئیس‌جمهور فرانسه شد. در سال ۲۰۱۲ میلادی نیز مجدداً نیکلا سارکوزی نامزد این حزب شد، ولی این بار در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در مقابل فرانسوا اولاند شکست خورد. این حزب پس از کنگرهٔ حزبی سال ۲۰۱۲ دچار انشعاب درونی شد که منجر به استعفای رئیسش ژان فرانسوا کوپه شد. پس از انتخاب مجدد نیکلا سارکوزی به ریاست این حزب در سال ۲۰۱۴، وی پیشنهاد تغییر نام این حزب را داد. پیشنهاد سارکوزی پذیرفته شد و این حزب از ۳۰ مه سال ۲۰۱۵ جمهوری‌خواهان نام گرفت. این حزب در تبلیغات خود معمولاً از رنگ آبی به‌عنوان نماد حزب استفاده می‌کند.

تاریخچه[ویرایش]

از دههٔ ۱۹۸۰ گروه‌های سیاسی پارلمانی راست پیرامون آزادی اقتصادی و تقویت اروپا به هم پیوستند.

جناحها[ویرایش]

  • محافظه کاران لیبرال

حزبهای همپیوند[ویرایش]

حزب رادیکال (که اندامانش بین UMP و UDF تقسیم شدند[۲]Forum of Social Republicans, Arise Republic, National Centre of Independents, Rally for France از حزب‌های همپیوند با این حزب هستند.

مسئولان اصلی[ویرایش]

رهبری[ویرایش]

نیکلا سارکوزی

رییسان[ویرایش]

معاونان[ویرایش]

دبیران کل[ویرایش]

منابع[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]