اتاق فرار (فیلم)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
کارگردانآدام روبیتل
تهیه‌کننده
فیلمنامه‌نویسبرگی اف شات
ماریا ملنیک
داستانبرگی اف شات
بازیگران
موسیقیبرایان تایلر
جان کری
فیلم‌بردارمارک اسپیسر
تدوین‌گراستیو میرکویچ
شرکت
تولید
توزیع‌کنندهسونی پیکچرز
تاریخ‌های انتشار
  • ۴ ژانویه ۲۰۱۹ (۲۰۱۹-0۱-۰۴) (ایالات متحده)
مدت زمان
۹۹ دقیقه[۱]
کشورآمریکا
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۹ میلیون دلار[۲]
فروش گیشه۱۵۵ میلیون دلار[۲][۳]

اتاق فرار (انگلیسی: Escape Room) فیلمی به کارگردانی آدام روبیتل در ژانر تریلر روان‌شناختی است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. از بازیگران آن می‌توان به تایلر لابین و دیورا ان ول و تیلور راسل و لوگان میلر اشاره کرد. در نهم اوت سال ۲۰۱۷ میلادی خبری مبنی بر تولید فیلمی رمزآلود و هیجانی تحت عنوان "The Maze" توسط کارگردان سرشناس "آدام روبیتل" منتشر شد، در اواخر سال ۲۰۱۷ مراحل ساخت و فیلمبرداری این فیلم در آفریقای جنوبی کلید خورد.

خلاصه داستان[ویرایش]

چند مرد و زن غریبه، به خیال بردن جایزه ای ۱۰ هزار دلاری، وارد ساختمانی می‌شوند، که فرار از آن تقریباً غیرممکن است.

بازیگران[ویرایش]

دلیل تأخیر در اکران فیلم اتاق فرار در لهستان[ویرایش]

در ژانویه سال ۲۰۱۸ میلادی عنوان شد که مراحل تولید این فیلم بیش از پیش‌بینی صورت گرفته زمان برده‌است و مشکلاتی در مراحل تولید آن رخ داده‌است و تولید فیلم تا سپتامبر ۲۰۱۸ به طول خواهد انجامید. در مِی ماه همین سال اعلام شد که نام این فیلم به Escape Room یا اتاق فرار تبدیل شده‌است. و همچنین اعلام شد که در تاریخ ۳۰ نوامبر همان سال منتشر خواهد شد. یک ماه بعد، تاریخ اکران این فیلم به ۱ فوریه ۲۰۱۹، و بعداً به تاریخ ۴ ژانویه ۲۰۱۹ تغییر یافت. سازمان رسانه‌های تصویری بین‌المللی اعلام کرد که در لهستان، انتشار این فیلم برای مدتی به تأخیر خواهد افتاد، دلیل اصلی این اتفاق احترام به خانواده پنج نوجوانی که در حادثه اخیر در اتاق فراری در کازالین در آتش کشته شده‌اند.[۴]

قسمت دوم[ویرایش]

دنباله این فیلم با نام اتاق فرار ۲ است که باتوجه به موفقیت فیلم اتاق فرار کمپانی سونی پیکچرز ساخت دنباله آن را تأیید کرد. اتاق فرار برای اکران در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ در نظر گرفته شده‌است، همچنین آدام روبیتل کارگردان و برگی اف شات فیلم نامه نویس قسمت نخست نیز برای کارگردانی و نوشتن فیلم نامه دنباله این فیلم برخواهد گشت.

منابع[ویرایش]

  1. "Escape Room". تئاترهای ای‌ام‌سی. Archived from the original on 3 February 2019. Retrieved December 30, 2018.
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ "Escape Room (۲۰۱۹)". باکس آفیس موجو. Retrieved February 1، 2019. {{cite web}}: Check date values in: |accessdate= (help)
  3. "Escape Room (۲۰۱۹)". نامبرز. Retrieved February 1، 2019. {{cite web}}: Check date values in: |accessdate= (help)[پیوند مرده]
  4. «دلیل تأخیر در اکران فیلم اتاق فرار در لهستان». تهرومْز.

پیوند به بیرون[ویرایش]