آژانس کارآگاهی جامع دیرک جنتلی (مجموعه تلویزیونی ۲۰۱۶)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
آژانس کارآگاهی جامع دیرک جنتلی
ژانرکمدی
علمی تخیلی
کاراگاهی
سازندهمکس لندیز
بر پایهٔآژانس کارآگاهی جامع دیرک جنتلی
اثر داگلاس آدامز
نویسندهمکس لندیز
بازیگرانساموئل بارنت
الیجا وود
آگام دارشی
کشور سازندهامریکا
زبان اصلیانگلیسی
شمار سری‌ها2
شمار قسمت‌ها18 (فهرست قسمت‌ها)
تولید
تهیه‌کننده‌های اجرایی
مکان تولیدفصل اول در ونکوور، بریتیش کلمبیا
مدت۵۴ دقیقه
توزیع‌کنندهبی‌بی‌سی جهانی
پخش
شبکهٔ اصلیبی بی سی امریکا (ایالات متحده آمریکا)
نتفلیکس (بین‌المللی)
فرمت تصویرHDTV 1080i
فرمت صدااستریو
انتشار اولیه۲۲ اکتبر ۲۰۱۶ (۲۰۱۶-10-۲۲) –
۱۶ دسامبر ۲۰۱۷ (۲۰۱۷-12-۱۶)
وبگاه

آژانس کارآگاهی جامع دیرک جنتلی (به انگلیسی:Dirk Gently's Holistic Detective Agency) نام یک سریال علمی‌تخیلی که بر اساس کتابی از داگلس آدامز ساخته شده است. نویسندگی این مجموعه توسط مکس لندیس انجام شده و در آن ساموئل بارنت به عنوان کارآگاه دیرک جنتلی و الایجا وود نیز به عنوان شخص همراه او، تاد، نقش آفرینی می‌کنند. اولین تریلر این مجموعه در جشنواره کمیک‌کان سان‌دیگو ۲۰۱۶ منتشر شد. این مجموعه به طور مشترک توسط شبکه بی‌بی‌سی آمریکا و شبکه اینترنتی نتفلیکس تهیه شده است. پخش هفتگی این سریال از ۲۲ اکتبر ۲۰۱۶ از شروع می‌شود و تمام اپیزودهای آن در ماه دسامبر بر روی سایت نتفلیکس قرار می‌گیرد.

خلاصه داستان[ویرایش]

داستان سریال دربارهٔ ماجراجویی‌های یک کارگاه غیرعادی و جامع نگر با توانایی سفر در زمان به نام دیرک جنتلی (ساموئل بارنت) و همراه او، تاد بروزمن (الایجا وود) می‌باشد

بازیگران[ویرایش]

قسمت‌ها[ویرایش]

فصلقسمت‌هاروی آنتن رفته
اولین بارآخرین بار
۱۸۲۲ اکتبر ۲۰۱۶ (۲۰۱۶-10-۲۲)۱۰ دسامبر ۲۰۱۶ (۲۰۱۶-12-۱۰)
۲۱۰۱۴ اکتبر ۲۰۱۷ (۲۰۱۷-10-۱۴)۱۶ دسامبر ۲۰۱۷ (۲۰۱۷-12-۱۶)

فصل ۱ (۲۰۱۶)[ویرایش]

شم.
کلی
شم. در
فصل
عنوانکارگرداننویسندهتاریخ انتشار اصلیایالات متحده تعداد بیننده
(میلیون)
۱۱«افق‌ها»دین پاریزومکس لاندیس۲۲ اکتبر ۲۰۱۶ (۲۰۱۶-۱۰-۲۲)۰٫۴۳۷[۱]
در هتلی که تاد در آن کار می‌کند یک قتل خشن اتفاق می‌افتد و شخصیت‌هایی غیر طبیعی – از جمله درک جنتلی – در آن درگیر هستند به‌طور سرزده وارد زندگی پیش پا افتادهٔ او می‌شوند.
۲۲«گم‌شده و پیداشده»دین پاریزومکس لاندیس۲۹ اکتبر ۲۰۱۶ (۲۰۱۶-۱۰-۲۹)۰٫۲۹۳[۲]
تاد با اکراه با درک همکاری می‌کند و تلاش می‌شکند تا دختر ربوده‌شده‌ای را که فکر می‌کند یک سگ است، نجات دهد؛ اما تنها به سگ واقعی دست پیدا می‌کند. نقشهٔ مبادلهٔ سگ با دختر نیز به‌هم می‌خورد.
۳۳«هواداران دیوار سرکش»مایکل پاتریک جانمکس لاندیس۵ نوامبر ۲۰۱۵ (۲۰۱۵-۱۱-۰۵)۰٫۲۹۷[۳]
هنگام واکاوی گذشتهٔ اسپرینگ، فرح و درک نخستین معمای خود را می‌یابند؛ تا متوجه می‌شود که هیچ امنیتی ندارد؛ آماندا با یک تجسم روبرو می‌شود.
۴۴«واتکین»مایکل پاتریک جاناندی بلک۱۲ نوامبر ۲۰۱۶ (۲۰۱۶-۱۱-۱۲)۰٫۲۴۸[۴]
درک و تاد به ماجرای مرگ پاتریک ورود می‌کنند. در عین حال، ویدل حقایق تأسف‌باری را با فرح در میان می‌گذارد و گوردن با شعلهٔ قدیمی لوکس ملاقات می‌کند.

منابع[ویرایش]

  1. Metcalf, Mitch (October 25, 2016). "UPDATED: SHOWBUZZDAILY's Top 150 Saturday Cable Originals & Network Finals: 10.22.2016". Showbuzz Daily. Archived from the original on October 25, 2016. Retrieved November 8, 2016.
  2. Metcalf, Mitch (November 1, 2016). "UPDATED: SHOWBUZZDAILY's Top 150 Saturday Cable Originals & Network Finals: 10.29.2016". Showbuzz Daily. Archived from the original on November 3, 2016. Retrieved November 8, 2016.
  3. "ShowBuzzDaily's Top 150 Sat. Shows". ShowBuzz Daily. Archived from the original on 8 November 2016. Retrieved 14 November 2016.
  4. Metcalf, Mitch (November 15, 2016). "Update: Showbuzzdaily's Top 150 Saturday Cable Originals & Network Finals: 11.12.2016". Showbuzzdaily. Archived from the original on November 16, 2016.

پیوند به بیرون[ویرایش]