آنابل به خانه می‌آید

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
آنابل به خانه می‌آید
پوستر اکران فیلم
کارگردانگری دابرمن
تهیه‌کنندهجیمز وان
پیتر سفرن
فیلمنامه‌نویسگری دابرمن
داستانگری دابرمن
جیمز وان
بر پایهعروسک آنابل
بازیگرانمکینا گریس
مدیسون آیسمن
کیتی سرایف
پاتریک ویلسون
ویرا فارمیگا
موسیقیجوزف بیشارا
فیلم‌بردارمایکل برجس
تدوین‌گرکرک موری
شرکت
تولید
نیو لاین سینما
اتمیک مانستر پروداکشنز
سفرن کمپانی
توزیع‌کنندهبرادران وارنر
تاریخ‌های انتشار
  • ۲۶ ژوئن ۲۰۱۹ (۲۰۱۹-06-۲۶)[۱]
کشورآمریکا
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۲۷–۳۲ میلیون دلار[۲]
فروش گیشه۲۳۱٫۳ میلیون دلار[۳]

آنابل به خانه می‌آید (انگلیسی: Annabelle Comes Home) یک فیلم آمریکایی در ژانر فراطبیعی ترسناک، محصول سال ۲۰۱۹ و به نویسندگی و کارگردانی گری دابرمن است که بر پایه عروسک آنابل ساخته شده‌است. این فیلم دنباله‌ای بر آنابل (۲۰۱۴) و آنابل: آفرینش (۲۰۱۷) است و در مجموع هفتمین فیلم از دنیای سینمایی احضار به‌شمار می‌رود. دابرمن که با این فیلم نخستین تجربه کارگردانی خود را تجربه کرده، فیلم‌نامه را بر اساس داستانی به قلم خودش و جیمز وان به رشته تحریر درآورده است. پاتریک ویلسون و ویرا فارمیگا نقش‌های اد و لورن وارن را در این فیلم نیز تکرار کرده‌اند؛ مکینا گریس، مدیسون آیسمن، کیتی سرایف و استیون بلکهارت نیز دیگر بازیگران فیلم هستند.

آنابل به خانه می‌آید در تاریخ ۲۸ ژوئن ۲۰۱۹ توسط برادران وارنر و نیو لاین سینما اکران شد. فیلم با واکنش متوسطی از سوی منتقدان روبرو شد و در زمینه اجرای بازیگران و فضاسازی مورد تحسین قرار گرفت.[۴][۵] عمده انتقادات نیز نسبت به روند داستانی و فیلم‌نامه بود. آنابل به خانه می‌آید ۲۲۲ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرد در حالی که ۲۷ میلیون دلار بودجه ساخت آن است.

داستان[ویرایش]

دو جن‌شناس داستان یعنی اد و لورین وارن تصمیم می‌گیرند که برای جلوگیری از اتفاقات ناگوار، عروسک تسخیر شده آنابل را به خانه خودشان بیاورند. آن‌ها داشتند به خانه بازمی‌گشتند که ناگهان ماشین آن‌ها خراب می‌شود. اد وارن سعی می‌کند که ماشین را تعمیر کند. طولی نمی‌کشد که لورین وارن متوجه روح های سرگردان و دار و دسته آنابل می‌شود. در بازگشت به خانه آن‌ها آنابل را داخل یک محفظه شیشه‌ای محصور می‌کنند. آن‌ها برای اطمینان خاطر، عروسک آنابل را در پشت شیشه مقدس قرار می‌دهند و از یک کشیش هم می‌خواهند که آن را متبرک کند. با این حال، طولی نمی‌کشد که آنابل، ارواح خبیث اتاق را بیدار می‌کند، چیزی نمی‌گذرد که شبی پر از ترس برای دختر ده ساله آن‌ها به نام جودی و پرستارهای او به وجود می‌آید…



نقد فیلم[ویرایش]

این فیلم نقد های مثبت بسیاری را به همراه داشت؛ به طوری که بسیاری از منتقدان آنرا بهتر از سایر نسخه‌های آنابل و دیگر نسخه‌های دنیای سینمایی احضار مانند راهبه و نفرین لیورونا می‌دانند. این فیلم دارای صحنه‌های قابل قبولی برای انتقال ترس و وحشت به بیننده است و به همین دلیل یکی از بهترین فیلم های ساخته شده در دنیای سینمایی احضار به شمار می‌رود.[۶][۷]

بازیگران[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. Pedersen, Erik (February 21, 2019). "Warner Bros Dates 'Space Jam 2', Shifts 'Annabelle' Sequel & 'Godzilla Vs. Kong'". Deadline Hollywood. Retrieved February 21, 2019.
  2. D'Alessandro, Anthony (June 30, 2019). "Toy Story 4 Holds Down No. 1 With $58M+ Before Spider-Man Swoops In, Annabelle 3 Stabs 31M+ 5-Day, Yesterday $17M+ – Sunday Update". Deadline Hollywood. Retrieved June 30, 2019.
  3. "Annabelle Comes Home (2019)". Box Office Mojo. Retrieved June 29, 2019.
  4. "Annabelle Comes Home (2019)". Rotten Tomatoes. Retrieved June 29, 2019.
  5. Campbell, Christopher (June 24, 2019). "Annabelle Comes Home First Reviews: A Fun but Not Particularly Scary Monster Mash". Rotten Tomatoes. Retrieved June 27, 2019.
  6. "Annabelle Comes Home (2019)". Rotten Tomatoes. Retrieved June 29, 2019.
  7. Campbell, Christopher (June 24, 2019). "Annabelle Comes Home First Reviews: A Fun but Not Particularly Scary Monster Mash". Rotten Tomatoes. Retrieved June 27, 2019.

پیوند به بیرون[ویرایش]