آلیشا سیلی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
آلیشا سیلی
آلیشا سیلی قرمان پاراتریاتلون ریو کلاس Tri 2
اطلاعات شخصی
زاده۴ ژانویهٔ ۱۹۸۹ ‏(۳۵ سال) (۱۴ دی ۱۳۶۷)
ورزشی

آلیشا سیلی (به انگلیسی: Allysa Seely)؛ زادهٔ ۴ ژانویهٔ ۱۹۸۹ ورزشکار پارالمپیک آمریکایی است. او در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو و در اولین دوره مسابقات سه‌گانه معلولان به رقابت پرداخت و موفق به کسب مدال طلا این مسابقات شد.

اوایل زندگی[ویرایش]

آلیشا سیلی در در شهر گلندیل ایالت آریزونا بزرگ شد و در سال ۲۰۰۷ از دبیرستان مانتون ریدج فارغ‌التحصیل گشت و پس از آن وارد دانشگاه ایالتی آریزونا شد.[۱]

در سپتامبر سال ۲۰۰۸ آلیشا در اولین مسابقه سه‌گانه خود برای یک گروه خیریه شرکت کرد و سپس به تیم سه‌گانه دانشگاه آریزونا پیوست. در سال ۲۰۱۰ آلیشا به ناهنجاری کیاری و نشانگان اهلرز-دنلوس مبتلا شد[۲][۳] و سپس در اوت ۲۰۱۳ پای چپ خود را از دست داد.

فعالیت ورزشی[ویرایش]

آلیشا سیلی قبل از بیماری دارای رنکینگ کشوری در رشته سه‌گانه بود و پس از آن نیز در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ قهرمان رقابت‌های جهانی سه‌گانه معلولان شد. سیلی در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو قهرمان شد و همچنین در رشته دوی ۲۰۰ متر بانوان نیز شرکت کرد و در جایگاه ششم قرار گرفت.

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. "Arizona State grad Allysa Seely to compete in first paratriathlon in Rio 2016 Summer Olympics". The Arizona Republic. June 10, 2016.[پیوند مرده]
  2. "my story". Archived from the original on 4 August 2017. Retrieved 16 May 2019.
  3. "Paratriathlete Allysa Seely on prosthetics and PRs". ESPN. July 5, 2016.