دیپلم در مطالعات زبان فرانسه

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از آزمون دلف)

دیپلم در مطالعات زبان فرانسه (به فرانسوی: Diplôme d'études en langue française) یا به اختصار DELF یک گواهی مدرک زبان فرانسوی است که پس از امتحان رسمی آن (که در ایران نیز برگزار می‌گردد) از طرف مرکز مطالعات زبان فرانسه (CIEP) که زیرمجموعه‌ی وزارت آموزش فرانسه است، به دانشجویان زبان اهدا می‌گردد و نشان‌دهنده‌ی توانایی‌های زبان‌آموز در زبان فرانسه است.

مقاطع آزمون دلف[ویرایش]

در این آزمون می‌توان برای دریافت مدرک هر یک از ۴ سطح A1, A2, B1, B2 اقدام نمود. نکته‌ی مهم این است که زمان و نوع امتحان در هر سطح فرق می‌کند. A1 پایین‌ترین مدرک زبان فرانسه است و پس از آن A2 و سپس B1 و در ادامه B2 وجود دارد. آزمون بالاتری هم بنام دیپلم پیشرفته زبان فرانسوی وجود دارد که مراحل C1 و C2 را شامل می‌شوند.

مهارت های آزمون دلف[ویرایش]

Listening : در این بخش چند فایل صوتی پخش می‌شود و شرکت کنندگان باید به سوالاتی دربارهٔ آنچه از فایلهای صوتی شنیده‌اند پاسخ دهند. هر فایل 2 بار پخش می‌شوند و طول هر فایل بین 3 تا 8 دقیقه است

Reading : در این بخش چند متن کوتاه ارائه می‌شود و شرکت‌کنندگان باید سوالات چند گزینه‌ای یا جای خالی را پر کنند. در این بخش برخی از سوالات چند گزینه‌ای است. مثلاً دو گزینه از چهار گزینهٔ تست باهم درست است.

Writing : این بخش توانایی نوشتن یک متن را میسنجد و برای هر سطح امتحانی متفاوت در نظر گرفته شده است. برای: - A1 : این بخش شامل معرفی خود و یک متن درباره‌ی زندگی روزمره است. - A2 : شرکت‌کننده باید یک متن کوتاه درباره‌ی یکی از تجربیات خود را بنویسد. مثلاً سفر خاصی به جایی از دنیا و ... همچنین یک دعوتنامه، درخواست کار، تبریک به شخصی درباره‌ی چیزی و ... - B1 : در این مرحله یک موضوع به شرکت‌کننده داده می‌شود و او باید دیدگاه و نظرات خود را درباره‌ی آن بیان کند و در دفاع و رد آن بنویسد. - B2 : شراکت‌کننده باید پیرامون یک نامه یا اپلیکیشن دیگری نظر دهد و استدلال و برهان بیاورد و بحث کند.

Speaking : در مرحله A1 و A2، معمولاً این بخش با معرفی و صحبت پیرامون خود شروع می‌شود و بعد یک موضوع ارائه می‌شود که شرکت‌کننده و مصاحبه کننده دونفری باید پیرامون آن صحبت کنند. در مرحله B1، این بخش شامل یک مصاحبه‌ی هدایت شده و دوطرفه بین شرکت‌کننده و مصاحبه‌کننده است، پیرامون موضوعی که شرکت‌کننده را بر می انگیزد تا درباره‌ی آن صحبت کند و نظر خود را اعلام و بحث کند. در مرحله B2، از شروت‌کننده انتظار می‌رود که نظری پیرامون موضوعی که ارائه می‌شود اظهار کند و سپس از نظری خود دفاع کند.

زمان بندی آزمون: هر مهارت، زمان خاصی از آزمون را به خود اختصاص می‌دهد که در جدول زیر آمده است:

Exam Listening Reading Writing Speaking Total
DELF A1 20 min 30 min 30 min 5-7 min + 10 min prep 80 min
DELF A2 25 min 30 min 45 min 6-8 min + 10 min prep 100 min
DELF B1 25 min 35 min 45 min 15 min + 10 min prep 105 min
DELF B2 30 min 60 min 60 min 20 min + 30 min prep 150 min

منابع[ویرایش]

لینک به خارج[ویرایش]