آرون گاردن

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
آرون گاردن
Aaron Gordon
شماره ۰۰ – Orlando Magic
پستپست‌های بسکتبال
لیگاتحادیه ملی بسکتبال
اطلاعات شخصی
زاده۱۶ سپتامبر ۱۹۹۵ ‏(۲۸ سال)
سن‌خوزه، کالیفرنیا
ملیتAmerican
قد۶ فوت ۹ اینچ (۲٫۰۶ متر)
وزن۲۲۵ پوند (۱۰۲ کیلوگرم)
اطلاعات پیشه
دبیرستانArchbishop Mitty
(سن‌خوزه، کالیفرنیا)
کالجArizona (۲۰۱۳–۲۰۱۴)
درفت ان‌بی‌ای۲۰۱۴ / راند: ۱ / پیک: ۴
انتخاب شده توسط اورلاندو مجیک
پیشه بازیکنی۲۰۱۴–تاکنون
تاریخچه فعالیت
2014–presentاورلاندو مجیک
موارد برجسته و جوایز فعالیت

آرون ادیسون گاردن (به انگلیسی: Aaron Addison Gordon) (متولد ۱۶ سپتامبر ۱۹۹۵) بازیکن حرفه‌ای بسکتبال است که برای تیم [[دنور ناگتس ]] در NBA بازی می‌کند. او در دانشگاه برای تیم دانشگاه آریزونا بازی می‌کرد.

دوران دبیرستان[ویرایش]

گاردن به دبیرستان Calif رفت. او در آنجا در تیم اول قرار داشت و توانست ۲ بار قهرمان لیگ دسته دو در سال‌های دوم و سوم حضورش در دبیرستان شود. او در همهٔ ۵ پست بازی و دفاع می‌کرد. او Calif را در رسیدن به فینال برای سومین بار رهبریکرد اما در فینال مغلوب شدند.

سال اول[ویرایش]

به عنوان یک بازیکن سال اولی، گاردن ۲۸ بازی از ۴۱ بازی را شروع کننده بود و میانگین ۱۱٫۸ امتیاز،۱۰۱ ریباند و ۲٫۱ بلاک شات را به ثبت رساند. همچنین آرون به عنوان پرتاب کننده هم در مسابقات دو و میدانی شرکت می‌کرد.

سال دوم[ویرایش]

به عنوان یک بازیکن سال دومی در فصل ۱۱-۲۰۱۰، او به تیم Calif کمک کرد تا اولین قهرمانی ایالتی خود را بدست آورد. این تیم فصل را با ۳۲ برد و ۲ باخت و ۲۰ برد پشت سر هم به پایان رساند. او در همهٔ ۳۴ بازی شروع کننده بود و میانگین ۱۶٫۴ امتیاز،۱۲٫۵ ریباند و ۳٫۶ بلاک شات را در هر مسابقه به ثبت رساند. در بازی فینال، او ۱۶ امتیاز و ۲۱ ریباند کسب کرد.

سال سوم[ویرایش]

در سال سوم حضورش، او میانگین ۲۲٫۹ امیتاز،۱۲٫۸ ریباند،۲٫۶ پاس منجر به گل و ۲٫۳ بلاک شات را به ثبت رساند. در تورنمت ایالتی او میانگین ۲۷ امتیاز در هر بازی را به ثبت رساند. همچنین او به عنوان آقای بسکتبال ایالت خود در آن سال انتخاب شد.

سال چهارم[ویرایش]

در آخرین سال حضورش، میانگین ۲۱٫۶ امتیاز،۱۵٫۷ ریباند و ۳٫۳ بلاک شات را به ثبت رساند.

دوران دانشگاه[ویرایش]

او در ۲ آوریل ۲۰۱۳ به دانشگاه آریزونا پیوست. در آوریل ۲۰۱۴، گاردن اعلام کرد که از سه سال باقی‌مانده دانشگاهش صرف نظر می‌کند و در مراسم درفت ۲۰۱۴ شرکت خواهد کرد. آمار او در دانشگاه: سال تیم بازی بازی‌های شروع کرده میانگین حضور درصد اقدام موفق درصد اقدام موفق ۳ امیتازی درصد موفقیت پرتاب‌های پتالتی ریباند پاس منجر به گل توپ ربایی بلاک شات امتیاز ۲۰۱۳–۱۴ Arizona ۳۸ ۳۸ ۳۱٫۲ .۴۹۵ .۳۵۶ .۴۲۲ ۸٫۰ ۲٫۰ ۱٫۰ .۹ ۱۲٫۴

دوران حرفه‌ای[ویرایش]

در ۲۶ جوئن، گاردن در انتخاب شماره ۴ توسط تیم اورلاندو مجیک در مراسم درفت سال ۲۰۱۴ انتخاب شد.

وی از سال 2014 تا هم اکنون (2020) در تیم اورلاندو مجیک فعالیت می‌کند.

مسابقات بین‌المللی[ویرایش]

گاردن عضو تیم زیر ۱۶ سال آمریکا در سال ۲۰۱۱ (مدال طلا) و تیم ملی زیر ۱۹ سال در سال ۲۰۱۳ (مدال طلا) بود. در تیم زیر ۱۹ سال، به عنوان با ارزشمندترین بازیکن تورنمت انتخاب شد و یکی از ۴ بازیکنی بود که دبیرستانی بودند.

فعالیت های رسانه ای و تجاری[ویرایش]

همکاری با برند ها[ویرایش]

گاردن بازیکن تیم اورلاندو مجیک در سال 2020 قرار داد همکاری تجاری چندین ساله (Brand Endorser) با برند 361 درجه را امضا نمود. گاردن به عنوان چهره جدید بسکتبال این برند فعالیت خواهد کرد. همچنین او در مسابقات اسلم دانک ۲۰۲۰ شیکاگو با کفش ۳۶۱ درجه به میدان رفت.[۱]

کمک های داوطلبانه[ویرایش]

گاردن در سال 2019 به طور مشترک با دیگر بسکتبالیست NBA جاناتان آیزاک برنده جایزه غنی سازی جامعه (Rich and Helen DeVos 2019) شدند.[۲]

در پی شیوع کرونا گاردن به صندوق آموزش بی خانمان های فلوریدا کمک مالی کرد. اون این کمک را جهت حمایت از دانش آموزان بازمانده از تحصیل به دلیل شیوع ویروس کرونا اهدا نمود همچنین یکی از بند های قرار داد برند 361 درجه با گاردن، حمایت این برند از فعالیت های خیرخواهانه اوست.[۳]

زندگی شخصی[ویرایش]

گاردن پسر ستاره بسکتبال قدیمی دانشگاه San Diego اد گاردن و شلی دیویس است. پدربزرگ اد یک هندی اوسجی بود که ۷ فوت قد داشت. برادر بزرگتر آرون، درو، بازیکن سابق دانشگاه‌های New Mexico و UCLA است. خواهرش الیزابت، برای تیم بسکتبال زنان دانشاه هاوارد بازی می‌کند. آرون وقتی فقط ۸ سال داشت، در مسابقات دوی سرعت ۱۰۰ و ۲۰۰ متر شرکت می‌کرد.

منابع[ویرایش]

  1. «آرون گاردن - چهره برند 361 درجه در NBA». 361 درجه ایران. ۲۰۲۰-۰۹-۲۰. دریافت‌شده در ۲۰۲۰-۱۰-۳۰.
  2. "Isaac and Gordon Honored for Their Commitment to Youth". Orlando Magic (به انگلیسی). Retrieved 2020-10-30.
  3. "Aaron Gordon". Wikipedia (به انگلیسی). 2020-10-30.