آرتور مورگان

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از آرتور مورگان (رد دد))
آرتور مورگان
شخصیت "رد دد ریدمپشن ۲"
حضور آرتور مورگان در رد دد ریدمپشن ۲
نخستین حضوررد دد ریدمپشن ۲ (۲۰۱۸)
پدیدآورراک‌استار گیمز
ایفاگرراجر کلارک
۱۸۶۳ (۳۶ سال)
اطلاعاتِ درون‌داستانی
لقبآرتور کالاهان (در رودز)

فنتون (در یکی از مراحل توسط هوزیا) تسیتوس کیلگور (در سنت دنیس) لویتیکس کورنوال (در گوارما)

ریه سیاه (توسط مایکا بل)

گاوچرون (توسط مایکا بل)
وابستگیگنگ ون‌درلیند، مری لینتون (نامزد)
خانوادهلایل مورگان (پدر)، بیتریس مورگان (مادر)
همسرالایزا
فرزندآیزاک
ملیتآمریکایی

آرتور مورگان (انگلیسی: Arthur Morgan) یک شخصیت تخیلی و قهرمان اصلی در بازی ویدیویی رد دد ریدمپشن ۲ محصول سال ۲۰۱۸ است. آرتور یکی از عضوهای بالارتبه گنگ ون در لیند است. او در حالی که سعی در زنده ماندن در برابر نیروهای پینکرتون و سایر دشمنان در یک تصویرگری داستان‌سرایی در مرزهای آمریکایی دارد، باید با فروپاشی غرب وحشی مقابله کند. او در اواخر عمر خود به بیماری سل مبتلا شد و در سال ۱۸۹۹ بستگی به شرافت بازیکن توسط مایکا بل با سل کشته می‌شود. او توسط راجر کلارک از طریق ضبط حرکت به تصویر کشیده شده‌است.

راک‌استار گیمز تصمیم گرفت رد دد ریدمپشن ۲ را روی یک شخصیت متمرکز کند تا شخصاً بیشتر او را دنبال کند. آن‌ها عقیده داشتند این بیشتر مناسب ساختار روایتی یک وسترن بود. پیتر بلامکوئست و راجر کلارک می‌خواستند آرتور را به روشی به تصویر بکشند که به اندازه کافی پیچیده باشد تا بازیکن بتواند مسیر خود را انتخاب کند و همچنان منطقی و معقول باشد. او از بازیگرانی همچون کلینت استوود، برد پیت، جان وین و راب وایت‌آف (که شخصیت جان مارستون را در همین بازی و بازی پیشین به تصویر می‌کشد) الهام گرفت.

آرتور با پیچیدگی و مسیر خود به رستگاری که بارها موضوع اصلی تمجید آن است، مورد تحسین منتقدان قرار گرفته‌است. منتقدان همچنین او را به خاطر به وجود آوردن دنیای درون‌داستانی و شخصیت‌های دیگر تحسین کردند. کلارک برای اجرای این شخصیت نامزدی‌های بسیاری را به خود اختصاص داد و جایزهٔ بهترین ایفاکننده را در جوایز بازی ۲۰۱۸ دریافت کرد.

سرگذشت زندگی و آشنایی با گنگ ون در لیند[ویرایش]

آرتور در سال ۱۸۶۳ از پدری به نام لایل مورگان و مادری به نام بیتریس مورگان به دنیا آمد. آرتور در کودکی خود مادرش را از دست داد و پدرش در حالی که آرتور ۱۱ سال داشت، دستگیر شد. او در صحبت با خواهر کالدرون اشاره می‌کند که مرگ پدرش را با چشمانش دیده و او مرگی طولانی داشته‌است. وی در ۱۴ سالگی توسط هوزیا متیوز و داچ ون‌درلیند به سرپرستی گرفته می‌شود و به گروه ون‌درلیند می‌پیوندد. آرتور همچنین اشاره می‌کند که طراحی، خواندن، نوشتن و تیراندازی را از هوزیا و داچ آموخته‌است.

سال‌ها بعد آرتور با خدمتکاری ۱۹ ساله به نام الایزا ازدواج می‌کند و صاحب فرزندی به نام آیزاک می‌شود. آرتور به علت زندگی مجرمانهٔ خود، هر چند وقت یک بار به دیدن خانوادهٔ خود می‌رفت تا اینکه روزی بعد از برگشتن به خانه، با قبر دو نفر روبه‌رو می‌شود که از قضا همسر و پسرش بوده‌اند. آرتور اشاره می‌کند که این دو در یک دزدی و تنها برای ۱۰ دلار کشته شدند. مرگ این دو سرآغاز تغییر و سرد شدن قلب آرتور و تمرکز بیشتر بر روی زندگی جنایتکارانه می‌شود.

گروه ون‌درلیند که تنها ۳ عضو داشت، اولین سرقت خود را از یک بانک در سال ۱۸۸۷ انجام می‌دهد. به گفتهٔ داچ، در ابتدا هدف گروه خارج کردن پول از حساب دولت و دادن آن به مردم فقیر بوده‌است. آرتور اشاره می‌کند که در زمانی به دلیل دزدی از پیرمردی توسط داچ سرزنش می‌شود؛ اما در بازی که در سال ۱۸۹۹ روایت می‌شود، می‌توان دید که ایدهٔ داچ دیگر وجود حقیقی ندارد.

آرتور در جوانی خود با دختری به نام مری گیلیس آشنا می‌شود. آن‌ها تا ازدواج با یکدیگر پیش می‌روند اما مخالفت پدر مری به علت زندگی خشن و جنایتکارانه آرتور سبب شکل نگرفتن ازدواج بین این دو می‌شود. این دو، یک عکس و یک حلقه هم دارند که در روند بازی، توسط بازیکن به‌دست می‌آید.

از کارهای مهم گنگ ون در لیند (در طول بازی) که آرتور مورگان در ان حضور داشت می‌توان به دزدی از بانک شهر بلک واتر (قبل از شروع داستان رد دد ردمپشن ۲)دزدی از قطار کورنوال، دگیری و تیراندازی در شهر استرابری(strawberry)، درگیری و تیراندازی در شهر ولینتاین با نیروهای کرنوال، سرقت از قطار مسافربری، مشارکت و همکاری با شریف گری در بازداشت مجرمین، دلیل آتش‌سوزی در مزرعه تنباکوی خانواده گری، سرقت از بانک شهر ولینتاین، همکاری در سرقت اسب‌های خانوادهٔ برث وایت، قتل شریف گری، مخروب کردن اموال خانواده برث وایت و حمله به اموال آنها، حمله و درگیری با گنگ lemony raiders، مشارکت در سرقت بزرگ از بانک شهر سینت دنیس، مشارکت در قتل انجلو برونت، همکاری در حمله به زندان و فرار کردن جان مارستون، همکاری و شریک در قتل کورنوال، درگیری و تیراندازی با ارتش ایلات متحده، حمله به تأسیسات نفت کرنوال و تخریب این، مشارکت در دزدی قطار ارتش ایالات متحده، قتل مأمور میلتون.

نقش در گروه ون در لیند[ویرایش]

آرتور پس از هوزیا و داچ که رهبران گروه هستند، مهم‌ترین فرد گروه محسوب می‌شود. آرتور در بیشتر سرقت‌های گروه حضور دارد و طبق گفتهٔ اعضا، بهترین تیرانداز گروه است. آرتور همچنین وظیفهٔ پیگیری قرض‌های گروه، تأمین غذا، داروها و تسلیحات کمپ، انجام خواسته‌های اعضای گروه و بررسی نقشه‌های مهم گروه را برعهده دارد.

وی که بیشتر از ۲۰ سال سابقه حضور در گروه را دارد، مورداعتمادترین دستیار و فرد داچ ون‌درلیند است و در یکی از مراحل، یکی از افسران پینکرتون به جایزه ۵۰۰۰ دلاری روی سر آرتور اشاره می‌کند.

منابع[ویرایش]