آرامش (فیلم)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
سرنتی
پوستر
کارگرداناستیون نایت
تهیه‌کننده
  • استیون نایت
  • گرگ شاپیرو
  • گای هیلی
نویسندهاستیون نایت
فیلمنامه‌نویساستیون نایت
بازیگرانمتیو مک‌کانهی
ان هتوی
جیسون کلارک
داین لین
جایمن هانسو
موسیقیبنجامین والفیش
فیلم‌بردارجس هال
تدوین‌گرلائورا جنینگز
شرکت
تولید
  • استارلینگز اینترتینمنت
  • نوبل استار
  • شوباکس فیلمز
توزیع‌کننده
تاریخ‌های انتشار
  • ۲۵ ژانویه ۲۰۱۹ (۲۰۱۹-0۱-۲۵) (ایالات متحده)
مدت زمان
۱۰۶ دقیقه
کشورایالات متحده
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۲۵ میلیون دلار[۱]
فروش گیشه۱۴٫۴ میلیون دلار[۲]

سرنتی (انگلیسی: Serenity) فیلمی آمریکایی در سبک نئو-نوآر و مهیج به نویسندگی و کارگردانی استیون نایت است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. از ستارگان این فیلم می‌توان به متیو مک‌کانهی، ان هتوی، داین لین، جیسون کلارک، جایمن هانسو و جرمی استرانگ اشاره کرد.

سرنتی در ۲۵ ژانویه ۲۰۱۹ توسط آویرون پیکچرز در ایالات متحده منتشر شد. فیلم با واکنش منفی منتقدان همراه شد و در زمینه فیلم‌نامه و شخصیت‌پردازی مورد انتقاد گرفت. بسیاری از منتقدان پیچش پایانی داستان را «مضحک» توصیف کردند. همچنین بعضی از منتقدان اشاره کردند که سرنتی به خاطر ضعیف بودن خود امکان دارد که به یک فیلم کالت تبدیل شود. سرنتی در گیشه نیز عملکرد ضعیفی داشت. فیلم ۱۴٫۴ میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشته‌است در حالی که ۲۵ میلیون دلار خرج ساختش شده‌است.[۳]

داستان[ویرایش]

بیکر دیل (مک‌کانهی)، ناخدای یک قایق ماهیگیری به نام سرنتی است که در یکی از سفرهایش به یک جزیره آرام و گرمسیر به نام پلیموث هدایت می‌شود. زندگی آرام او وقتی خراب می‌شود که در این شرایط درخواست مستاصل کننده‌ای را از کارن (هَتوی)، همسر سابقش دریافت می‌کند. کارن در نامه به دیل التماس می‌کند تا او و پسر کوچکشان را از شر شوهر جدید (کلارک) و جنایتکارش نجات دهد. کارن از دیل می‌خواهد تا شوهر جدیدش را به بهانه ماهیگیری به دریا ببرد و او را از قایق به پایین پرت کند تا خوراک کوسه‌ها شود. به نظر می‌آید که کارن می‌خواهد دیل را به زندگی برگرداند که او تلاش می‌کند آن را فراموش کند. دیل باید بین درست و غلط یکی را انتخاب کند. دنیای او در یک واقعیت جدید که ممکن است آن چیزی که به نظر می‌رسد، نباشد، غرق شده‌است.

بازیگران[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. Deehan, Tom (October 30, 2017). "Matthew McConaughey's Serenity received a 39% rebate from filming in Mauritius". The Location Guide. Retrieved December 18, 2018.
  2. "Serenity (2019)". The Numbers. Retrieved February 10, 2019.
  3. Perez, Lexy (January 24, 2019). "'Serenity': What the Critics Are Saying". The Hollywood Reporter. Retrieved January 25, 2019.

پیوند به بیرون[ویرایش]