آخرین مسافر

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
آخرین مسافر
کارگردانامید نوشین
تهیه‌کنندهآدو یوشیزاکی زاک واندفیلد
نویسندهامید نوشین اندرو لاو
بازیگراندوگری اسکات
کارا توینتون
ایدو گلدبرگ
تدوین‌گرجو واکر
تاریخ‌های انتشار
  • ۱۸ اکتبر ۲۰۱۳ (۲۰۱۳-10-۱۸)[۱]
کشورانگلستان
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم$۲٫۵ میلیون[۲]

آخرین مسافر فیلم پرهیجان و دلهره‌آور به کارگردانی امید نوشین است. این فیلم در سال ۲۰۱۳ ساخته شد مورد توجه اکثر منتقدان و مردم قرار گرفت. در سال ۲۰۱۳ فیلم‌نامه آخرین مسافر به عنوان محبوب‌ترین فیلم‌نامه تولید شده بریتانیایی در بریت لیست قرار گرفت و انتخاب گشت و بعد از آن فیلمی دو و نیم میلیون دلاری با بازی دوگری اسکات شد. نوشین نامزد دریافت جایزه Hickox داگلاس برای بهترین کارگردانی در جشنواره جایزه فیلم مستقل بریتانیایی شد.[۳][۴]

درباره فیلم[ویرایش]

«آخرین مسافر» فیلم پرهیجان و دلهره‌آور به کارگردانی امید نوشین است. فیلم با شرکنت کارا توینتون و دورِی اسکات، از یک روز معمولی و مکالمه بین یک زن و مرد غریبه مسافر قطار شروع می‌شود. ماجرا در پی از خط خارج شدن این قطار شهری با مسافران معمولی وارد مرحله تازه‌ای می‌شود.
دورِی اسکات بازیگر می‌گوید: «قدیمی بودن سبک فیلم برای من جالب بود، منظورم قدیمی بودن با بار خیلی مثبت است، نه منفی. گاهی دلمان برای فیلم‌های سبک قدیمی که تمرکزش روی داستان و شخصیت پروری است تنگ می‌شود. آخرین مسافر، مثل فیلم‌های آلفرد هیچکاک روی شخصیت سرمایه‌گذاری می‌کند و سرنوشت این شخصیت‌ها برای مخاطب مهم می‌شود.»
امید نوشین کارگردان، برای واقعی نشان دادن حوادث، فیلم را در واگنهای واقعی قطار و در استودیو ساخته است. این فیلم کم هزینه، تاکنون مورد توجه منتقدان قرار گرفته‌است.

منابع[ویرایش]

  1. "Pinewood Productions' 'Last Passenger' release date confirmed". Pinewood Group. Archived from the original on 24 September 2015. Retrieved 2013-09-13.
  2. "Hot-selling thriller Last Passenger starts UK shoot today at Shepperton". Screen International. Retrieved 2011-09-30.
  3. http://www.theguardian.com/film/2013/oct/06/british-film-the-last-passenger
  4. http://www.bifa.org.uk/releases/2013-nominations-announced-for-the-16th-annual-british-independent-film-awards