آتش و یخ (فیلم ۱۹۸۳)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
آتش و یخ
کارگردانرالف بکشی
تهیه‌کنندهفرانک فرزتا
رالف بکشی
نویسندهجری کانوی
روی توماس
بازیگران
موسیقیویلیام کرفت
توزیع‌کنندهفاکس قرن بیستم
تاریخ‌های انتشار
  • ۲۶ اوت ۱۹۸۳ (۱۹۸۳-۰۸-۲۶) (ایالات متحده)
مدت زمان
۸۱ دقیقه
کشورایالات متحده
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۱٬۲ میلیون دلار
فروش گیشه۷۶۰٬۰۰۰ میلیون دلار

آتش و یخ (به انگلیسی: Fire and Ice) یک انیمیشن ماجراجویانه-خیال‌پردازانهٔ حماسی آمریکایی ساخت ۱۹۸۳ میلادی است. این فیلم حاصل همکاری کارگردان آن رالف بکشی با فرانک فرزتا بوده و توسط کمپانی فاکس قرن بیستم منتشر شده‌است. پویانمایی فیلم با تکنیک روتوسکپی انجام شده‌است. داستان فیلم توسط جری کانوی و روی توماس به رشته تحریر درآمده است، که پیشتر، داستان‌های کونان مارول کامیکس را نوشته‌بودند.

در سال ۲۰۰۳، جامعه آنلاین منتقدان فیلم، یخ و آتش را در جایگاه نود و نهمین انیمیشن بزرگ همهٔ دوران‌ها رده‌بندی کرد.

داستان[ویرایش]

در پناهگاهی یخ‌زده، ملکهٔ اهریمنی جولیانا و پسرش نکرون، با فرستادن امواج یخ‌رود، انسان‌ها را به سوی استوا عقب می‌رانند. آنگاه با تدبیر ملکه جولیانا، افراد نیمه‌انسان او به درون پناهگاه آتش‌فشانی پادشاه جارول راه یافته و دختر بیکینی‌پوشش شاهدخت تیگرا را می‌ربایند تا تیگرا را به همسری پسرش نکرون درآورد و پادشاهی‌اش بی‌جانشین نماند. ولی تیگرا در میانهٔ راه می‌گریزد و با جنگجوی جوانی آشنا می‌شود. باز نیمه‌انسان‌ها به دختر دست می‌یازند و این‌بار جنگجوی جوان که لرن نام دارد به همراهی مرد مرموزی برای نجات تیگرا و بازداشتن جولیانا از شرارت به پناهگاه یخی می رود و ادامهٔ ماجرا.

منابع[ویرایش]

Wikipedia contributors, "Fire and Ice (1983 film)," Wikipedia, The Free Encyclopedia, https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Fire_and_Ice_(1983_film)&oldid=859631585 (accessed October 18, 2018).

پیوند به بیرون[ویرایش]