بحث:علوم رایانه

Page contents not supported in other languages.
افزودن مبحث
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
آخرین نظر: ۴ سال پیش توسط InternetArchiveBot در مبحث پیوندهای خارجی اصلاح شدند (اکتبر ۲۰۱۹)

وضعیت این مقاله بسیار آشفته است. من قصد دارم در بخش علوم نظری تغییراتی ایجاد کنم که در زیر فهرست شده. اگر نظری دارید آن را در همین صفحه بنویسید.

  • حذف الگوریتم‌های مرتب‌سازی به عنوان یک زیرشاخه از علم رایانهٔ نظری
  • یکی کردن نظریه محاسبه‌پذیری و نظریه محاسبه
  • تغییر ترتیب موارد فهرست شده زیر عنوان علم رایانهٔ نظری

تغییرات دیگری را هم در نظر دارم که به تدریج اعمال می‌کنم و در صورت عمده بودن قبل از تغییر آن را به بحث می‌گذارم. --احسان ۲۱:۱۷, ۲۰ اکتبر ۲۰۰۶ (UTC)

از مطرح کردن قصدتان قبل از تغییرات به سهم خود متشکرم. با جسارت به این کار لازم بپردازید. تغییراتی که گفته‌اید لازمند. جای تغییرات دیگری هم دارد. با آرزوی موفقیت. Aliparsa ۰۱:۰۷, ۲۱ اکتبر ۲۰۰۶ (UTC)
ممنون --احسان ۰۶:۳۱, ۲۱ اکتبر ۲۰۰۶ (UTC)
من هم از تو تشکر می کنم، بهتر است قبل از هر تغییر در همان صفحه در بخش بحث ها مطالبی که قصد تغییر آنها را داری به بحث بگذاری. ممنونم از تلاشی که می کنی.
Mortezamacro ‏۲۹ اوت ۲۰۰۹، ساعت ۰۹:۱۵ (UTC) مرتضیپاسخ

«علم رایانهٔ نظری» باید به «علم نظری رایانه» تغییر پیدا کند. دلیل آن است که در فارسی ترتیب مضاف‌الیه و صفت بر عکس است. همان‌طور که می‌گوییم:‌ «لباس آبی من» و نه این‌که «لباس من آبی» یا می‌گوییم «دروس نظری کامپیوتر» نه «دروس کامپیوتر نظری» --احسان ۰۶:۳۱, ۲۱ اکتبر ۲۰۰۶ (UTC)

نظریه اتوماتا یا نظریه زبان‌ها و ماشین‌ها[ویرایش]

اتوماتا زیر مجموعه‌ای از نظریه زبان‌ها و ماشین‌هاست و علوم نظری رایانه از بقیه قسمت های این نطریه هم استفاده میکنه مثلا طراحی کامپایلر از گرامر ها استفاده میکنه که قسمت دیگه ای از نظریه زبان‌ها و ماشین‌هاست پس به نطر من باید اسم این نظریه، نظریه زبان‌ها و ماشین‌ها باشه که کلی تر از اتوماتاست. (Rare Sky (بحث) ‏۱۷ ژانویهٔ ۲۰۱۵، ساعت ۱۵:۲۸ (UTC))پاسخ

از اینکه برایم توضیح دادید سپاسگزارم. من تخصص در این زمینه ندارم بنابراین از ویرایش‌تان محافظت می‌کنم. باز هم سپاسگزارم. -- علیرضا (گفتگو) ‏۱۷ ژانویهٔ ۲۰۱۵، ساعت ۱۶:۳۶ (UTC)پاسخ
@Rare Sky: من بخش مربوطه را از ویکی انگلیسی به ویکی‌فا منتقل کردم و تصویر بالای پیوند مربوط به نظریه اتوماتا می‌شود. -- علیرضا (گفتگو) ‏۱۷ ژانویهٔ ۲۰۱۵، ساعت ۱۶:۴۶ (UTC)پاسخ

پیوندهای خارجی اصلاح شدند (سپتامبر ۲۰۱۹)[ویرایش]

سلام همکاران ویرایشگر.

من به‌تازگی ۱ پیوند خارجی موجود در علوم رایانه را اصلاح کردم. لطفاً ویرایشم را بازبینی کنید. اگر پرسشی دارید یا می‌خواهید ربات پیوندها یا چند صفحه را نادیده بگیرد، لطفاً این راهنمای ساده را برای دریافت اطلاعات بیشتر ببینید. من تغییرات زیر را انجام دادم:

لطفاً برای اصلاح خطاهای ربات به راهنما مراجعه کنید.

با احترام.—InternetArchiveBot (گزارش اشکال) ‏۲۳ سپتامبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۹:۴۷ (UTC)پاسخ

پیوندهای خارجی اصلاح شدند (اکتبر ۲۰۱۹)[ویرایش]

سلام همکاران ویرایشگر.

من به‌تازگی ۲ پیوند خارجی موجود در علوم رایانه را اصلاح کردم. لطفاً ویرایشم را بازبینی کنید. اگر پرسشی دارید یا می‌خواهید ربات پیوندها یا چند صفحه را نادیده بگیرد، لطفاً این راهنمای ساده را برای دریافت اطلاعات بیشتر ببینید. من تغییرات زیر را انجام دادم:

لطفاً برای اصلاح خطاهای ربات به راهنما مراجعه کنید.

با احترام.—InternetArchiveBot (گزارش اشکال) ‏۲۴ اکتبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۲:۲۹ (UTC)پاسخ