پرونده:Asyab e ghotbabad.JPG

Page contents not supported in other languages.
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

پروندهٔ اصلی(۱٬۰۲۴ × ۷۶۳ پیکسل، اندازهٔ پرونده: ۱۲۸ کیلوبایت، نوع MIME پرونده: image/jpeg)

خلاصه

== شرح ==آسیاب قطب آباد از نوع آسیاب آبی بوده و در بیرون از منطقه مسکونی قطب آباد قدیم قرار داشته است .تصویر مربوط به آسیاب بزرگ یا به قول محلی آسیاب گتو(GOTO) می باشد که در مسیر جوی آب مغدون قرار داشته است و در حدود 5 کیلومتری قطب آباد است

توضیح
فارسی: مرحوم دهخدا در لغتنامه خود راجع به قطب آباد در دهه 40 شمسی می نویسد:قصبه مرکز بخش دهستان کردیان از شهرستان جهرم . مختصات جغرافیائی آن عبارتند از: طول 53 درجه و 37 دقیقه از گرینویچ ، عرض 28 درجه و 39 دقیقه . ارتفاع آن از سطح دریا در حدود 1060 گز است . این قصبه در 18 هزارگزی شمال خاور جهرم و 52 هزارگزی جنوب شهر فساواقع است و به دو شهر مزبور و شهر شیراز به وسیله شوسه مربوط میباشد. هوای آن گرم و خشک و آب مشروب قصبه از باران است که در آب انبار جمع و نگاهداری میشود،آب برای زراعت از چشمه شور، و دیمی کاری زیاد است . محصولات عبارتند از غلات ، پنبه ، خرما، تریاک ، مرکبات و شغل اهالی زراعت و باغداری و کسب ، صنایع دستی زنان قالی بافی . سکنه مطابق آخرین آمار 1913 تن است . از ادارات دولتی فقط بخشداری و دفتر پست و در حدود 10 باب دکان و یک دبستان نیز دارد. در 2هزارگزی شمال باخترآن خرابه های بندی که برای جمعآوری آب باران ساخته شده بود دیده میشود. (از فرهنگ جغرافیایی ایران ج 7).
تاریخ 24/8/90
منبع
فارسی: لغتنامه دهخدا-(از فرهنگ جغرافیایی ایران ج 7).
پدیدآور ابوالفضل زارعی

اجازه‌نامه

Public domain من، دارنده حق تکثیر این اثر، این اثر را به مالکیت عمومی منتشر می‌کنم. این قابل اجرا در تمام نقاط جهان است.
در برخی از کشورها ممکن است به صورت قانونی این امکان‌پذیر نباشد؛ اگر چنین است:
من اجازهٔ استفاده از این اثر را برای هر مقصودی، بدون هیچ‌گونه شرایطی می‌دهم، تا وقتی که این شرایط توسط قانون مستلزم نشده باشد.

عنوان

شرحی یک‌خطی از محتوای این فایل اضافه کنید

آیتم‌هایی که در این پرونده نمایش داده شده‌اند

توصیف‌ها

checksum انگلیسی

f062f05b2d3e1a291edb3894d34121c1ef88c49c

۱۳۰٬۸۳۳ بایت

۷۶۳ پیکسل

۱٬۰۲۴ پیکسل

تاریخچهٔ پرونده

روی تاریخ/زمان‌ها کلیک کنید تا نسخهٔ مربوط به آن هنگام را ببینید.

تاریخ/زمانبندانگشتیابعادکاربرتوضیح
کنونی‏۱۰ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۸:۵۵تصویر بندانگشتی از نسخهٔ مورخ ‏۱۰ مارس ۲۰۱۱، ساعت ۰۸:۵۵۱٬۰۲۴ در ۷۶۳ (۱۲۸ کیلوبایت)مجتبی امیرزاده{{اطلاعات |توضیحات = |منبع = |تاریخ = |پدیدآور = |دیگر_نسخه‌ها = |اجازه_نامه = }}

کاربرد سراسری پرونده

ویکی‌های دیگر زیر از این پرونده استفاده می‌کنند: