ویکی‌پدیا:گزیدن نگاره برگزیده/Rey defensive wall.jpg

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد


باروی ری[ویرایش]

زمان رأی‌گیری به پایان رسیده‌است، لطفاً دیگر رأی ندهید. نظرخواهی در تاریخ ۴ سپتامبر ۲۰۱۲ ساعت ۱۲:۲۸:۱۹ (یوتی‌سی) به پایان می‌رسد.

اصلی - باروی ری قدمتی ۶۰۰۰ ساله دارد که احتمالا مربوط به دوره مادها می‌باشد، ری بعد بر اثر زلزله خراب شد و سلوکوس اولین جانشین اسکندر آن را از نو آباد گردانید. باروی ری، دیواری است با کاربرد دفاعی که در دوره حکومت اشکانیان دورتادور شهر را در بر می‌گرفته و هم‌اکنون تنها حدود ۳ کیلومتر از بقایای این دیوار که قسمتی از آن بر روی صخره چشمه علی واقع شده باقی مانده‌است. باروی ری در بالای چشمه علی در شمال شهر ری واقع است.
دلیل
کیفیت بسیار خوب، دانشنامه‌ای
مقالاتی که تصویر در آنها استفاده شده‌است
باروی ری
رده نگاره برگزیده
پدیدآورنده(ها)
Alireza Javaheri
نظرات (حتما دلیل موافقت یا مخالفت ذکر شود)
در خصوص عناصر اضافه عرض کنم، من این محل را از نزدیک دیدن کرده‌ام. برای عکسبرداری از این اثر تاریخی از هر سوی اگر بخواهیم عکس بگیریم خواه ناخواه عناصر اضافه در عکس قرار می‌گیرد به عبارتی دیگر این حالت، ایده‌آل ترین وضع ممکن برای عکس گرفتن است. در رابطه با کادربندی و زاویه، من منظور کاربر عزیز:p0lyzoarium را درنیافتم زیرا سوژه کاملا" داخل کادر قرار دارد و زاویه هم طوری است که اثر تاریخی کاملا" مشهود و جلوه گر است. ماهان گـپ ‏۲ سپتامبر ۲۰۱۲، ساعت ۰۶:۰۸ (UTC)[پاسخ]

برگزیده نشد


Kasir بحث ‏۴ سپتامبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۷:۳۸ (UTC)
[پاسخ]