ویکی‌پدیا:گزیدن نگاره برگزیده/Reed warbler cuckoo.jpg

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد


غریزه مادری[ویرایش]

زمان رأی‌گیری به پایان رسیده‌است، لطفاً دیگر رأی ندهید. نظرخواهی در تاریخ ۲۰ اکتبر ۲۰۱۳ ساعت ۰۹:۲۳:۲۲ (یوتی‌سی) به پایان می‌رسد.

اصلی - فاخته، پرنده‌ای از خانواده کوکو راسته کوکوسانان است که در اروپا، آسیا، و آفریقا زندگی و مهاجرت می‌کند. آواز فاخته نرم و حزن انگیز و شبیه کلمه «کو کو» است که اغلب در آغاز فصل بهار شنیده می‌شود.
فاخته تخم خود را در آشیانه پرندگان دیگر می‌گذارند تا پرنده صاحب لانه، جوجه را بزرگ کند. کاری که جوجه‌گذاری انگلی نامیده می‌شود. در این تصویر یک سسک نیزار را در حال غذا دهی به جوجه فاخته می‌بینید. با وجود آنکه جوجه از مادر بزرگتر است ولی چون در خانه سسک به دنیا آمده است، نسبت به او حس مادری دارد.
دلیل
ارزش دانشنامه‌ای فوق العاده، به رغم آنکه اندازه پیکسلی تصویر کم است. چنین تصویری به دلیل ارزش فوق العاده از قانون حداق هزار پیکسل مستثناست.
مقالاتی که تصویر در آنها استفاده شده است
فاخته، سسک نیزار
رده نگاره برگزیده
ویکی‌پدیا:نگاره‌های برگزیده/پرندگان
پدیدآورنده (ها)
Per Harald Olsen
نظرات (حتما دلیل موافقت یا مخالفت ذکر شود)
در معیار آمده: «بشرط نبودن عکس مشابه با کیفیت بالاتر، برای موارد تاریخی و یا موارد بدون نظیر» می‌توان کیفیت پایینتر را قبول کرد. این موردی است که عکس دیگری مشابه یا نظیر آن وجود ندارد و عکسیی هم نیست که بگوییم می‌توان به راحتی مشابه آن را گرفت. جدای اینکه نظر دوستان موافق باشد یا مخالف، جمع بندی سریع اسن عکس کار نادرستی است. م‍انفی ‏۱۴ اکتبر ۲۰۱۳، ساعت ۰۸:۵۱ (UTC)[پاسخ]

برگزیده نشد


نظرخواهی بسته شد، فاقد معیارهای برگزیده Kasir بحث ‏۱۸ اکتبر ۲۰۱۳، ساعت ۱۱:۴۳ (UTC)
[پاسخ]